Music

Μιχάλης Τσαουσόπουλος: «Εικονική η γήρανση του κοινού του ραδιοφώνου»

24 Ιανουαρίου 2017

Ο Γενικός Διευθυντής των «95,2 Athens Dee Jay», «969 Rock» και «92.3 Λάμψη» εξηγεί με επιστολή του στο e-tetRadio γιατί διαφωνεί με το συμπέρασμά μας πως το κοινό του ραδιοφώνου μεγαλώνει σε ηλικία εξηγώντας επίσης πως η έρευνα γίνεται με λάθος τρόπο οπότε βγάζει και... λάθος αποτελέσματα. 

Αγαπητό e-tetRadio
 
Θα ήθελα να μου επιτρέψεις να σου εκθέσω την άποψή μου για το άρθρο σου με τίτλο: Γερνάει το ακροατήριο των Ραδιοφώνων. Λοιπόν, ΟΧΙ δεν γερνάει το Ακροατήριο. Γερνάει η έρευνα! Συγκεκριμένα: Η έρευνα έχει αποφασίσει να ακολουθεί πιστά τη γήρανση, που όντως υπάρχει, του πληθυσμού. Δηλαδή να προσαρμόζει το δειγματισμό της στα νέα δημογραφικά δεδομένα. Άλλο αυτό και άλλο ότι όσο γερνάει ο πληθυσμός, τόσο οι γέροντες  και γερόντισσες, ακούνε μετά μανίας ραδιόφωνο!
 
Όπως και να το εξετάσεις το πράγμα η αλήθεια είναι μία: Όσο μεγαλώνει το κοινό τόσο μειώνονται οι ώρες που ακούει ραδιόφωνο ενώ παράλληλα αυξάνονται οι ώρες που βλέπει ΤV ή το γιατρό. Αυτό συμβαίνει σε όλη τη Γη. Ένα παράδειγμα που μου συνέβη πριν 2 χρόνια: Ο Athens Dee Jay ήταν τέταρτος στη γενική κατάταξη (13-70) με 310.000 ακροατές ημερησίως. Μετά την αλλαγή στη δειγματοληψία ο Athens Dee Jay ήταν πάλι τέταρτος με 210.000 ακροατές ημερησίως! Τι είχε συμβεί; Πέθαναν 100.000 ακροατές; Χάθηκαν στη διαδρομή; Μετακόμισαν σε άλλο πλανήτη; ΟΧΙ! Απλά η έρευνα έπαψε να τους καταγράφει, περνούσε από πάνω τους και τους αγνοούσε ενώ αυτοί ήταν και είναι εκεί με την αγωνία του ναυαγού!
 
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι η Focus εκτελεί αυτό που τα ραδιόφωνα της ζητούν. Οι Ρ/Φ σταθμοί είναι αυτοί που πρέπει να αποφασίσουν την αναπροσαρμογή των δημογραφικών δεδομένων της έρευνας και να το ανακοινώσουν στο κοινό και στους διαφημιστές. Υπενθυμίζω ότι η έρευνα δεν είναι κρατική, δεν είναι του Δημοσίου. Οι Ρ/Φ σταθμοί θα πρέπει να σώσουν τους εαυτούς τους από την εικονική γήρανση που αυτή την στιγμή συντελείται στο Μέσο. Ρίξε μια ματιά στο time spend listening του ραδιοφώνου ανά ηλικία, τότε θα καταλάβεις που χτυπάει πραγματικά ή καρδιά του ραδιοφώνου, ποιας ηλικίας είναι οι ακροατές -καταναλωτές και πόσοι είναι. Αφού το δούμε αυτό θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε το δείγμα. Κανείς δεν το απαγορεύει και κυρίως θα είμαστε ακόμα πιο κοντά στην αλήθεια.
 
Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω και ένα άλλο «τρελό» που συμβαίνει στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Στην έρευνα δεν υπάρχουν κινητά τηλέφωνα! Οι κλήσεις της Focus γίνονται μόνο σε σταθερά! Ποιος βρίσκεται εκεί το πρωί; το μεσημέρι; το απόγευμα; Η γιαγιά και ο παππούς! Ό,τι πρέπει για έρευνα ραδιοφώνου!
 
Λοιπόν, ο γιαλός δεν είναι στραβός, εμείς αρμενίζουμε στραβά!
 
Φιλικά
Μιχάλης Τσαουσόπουλος
 
ΥΓ: Απλή υπενθύμιση: Από τους 38 περίπου σταθμούς της Αθήνας που πληρώνουν για την έρευνα οι 30 είναι μουσικοί...



Στην ίδια κατηγορία