Κι όμως οι προτιμήσεις των τηλεθεατών φαίνεται να είναι άλλες

Κι όμως οι προτιμήσεις των τηλεθεατών φαίνεται να είναι άλλες
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σχεδόν από την αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης γίνεται μεγάλη συζήτηση για τα νούμερα τηλεθέασης παλαιότερα της AGB και τώρα της Nielsen.

28 Μαΐου 2018

Του Σωτήρη Μανιάτη

Για το αν και κατά πόσο είναι πραγματικά, αν και κατά πόσο κατευθύνουν την τηλεοπτική αγορά και πάει λέγοντας. Άκρη δεν έχουμε βγάλει καθώς καθένας υποστηρίζει τα δικά του. Η στατιστική έχει απαντήσει σε μια σειρά από ζητήματα που εμφανίζονται ενίοτε. Μπορεί ειδικά τελευταία να εμφανίζονται κάποιες… περίεργες αποκλίσεις όπως παρατηρούν ορισμένα στελέχη της τηλεοπτικής αγοράς αλλά μένουν σε αυτές τις διαπιστώσεις χωρίς να προχωρούν περαιτέρω.

Ρίχνοντας κανείς μια προσεκτική ματιά στα 20 πρώτα προγράμματα της περασμένης  εβδομάδας σύμφωνα με τις καταμετρήσεις της Nielsen θα διαπιστώσει ότι μπορεί την πρώτη πεντάδα του πίνακα να καταλαμβάνει το «Survivor», το ριαλιτοπαίχνιδο του ΣΚΑΪ αλλά τις περισσότερες από τις άλλες θέσεις καταλαμβάνουν ελληνικές σειρές. Μια σαπουνόπερα, «Το τατουάζ», καπαρώνει τις τρεις επόμενες θέσεις, το «Μην αρχίζει τη μουρμούρα» πιάνει άλλες δύο θέσεις, τη μία ακόμα και με επανάληψη επεισοδίου (!), άλλες δύο καταλαμβάνει «Το σόι σου» και πέντε το «Έλα στη θέση μου». Πρόκειται για σειρές που ανήκουν όλες στον ALPHA και όλες φαίνεται να καθηλώνουν μπροστά στις μικρές τους οθόνες από 750.000 έως 1.160.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο.  Μια θέση πιάνει το «Πάμε πακέτο»(ALPHA, 1.007.000), άλλη μία το «Στην υγειά μας» με τον Σπύρο Παπαδόπουλο (ΣΚΑΪ, 975.000) και άλλη μία το νέο τηλεπαιχνίδι του ΑΝΤ-1 «TheWall» με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου. Τα δυο τηλεσκουπιδια, που μας σερβίρουν σχεδόν καθημερινά ΣΚΑΙ και ΑΝΤ1, «Power of Love» και  «Game of Love» αντίστοιχα, δεν εντοπίζονται πουθενά στη λίστα με τα πρώτα 20 προγράμματα από πλευράς ποσοστών! Αφαντα...

Σε κάθε περίπτωση κάτι πρέπει να λέει στα στελέχη των καναλιών αυτή η… ακτινογραφία του τηλεοπτικού σκηνικού. Μπορεί τα ριάλιτι επιβίωσης να προσελκύουν σημαντική μερίδα κοινού αλλά μέχρι εκεί. Οι τηλεθεατές φαίνεται να ζητάνε και να επιλέγουν άλλες παραγωγές, ψάχνουν ελληνικές σειρές, καλά τηλεπαιχνίδια κ.ά. Μήπως, λέμε μήπως, λοιπόν κάποιοι πρέπει να επανεξετάσουν τις επιλογές τους και να μην… πετάνε στα μούτρα του τηλεθεατή ό,τι πατσαβούρι μπορεί να θεωρούν ότι θα «γαργαλήσει το χαμηλό του υπογάστριο»; Γιατί κατά πως φαίνεται και μ’ αυτά προκοπή δε βλέπουν…