Είδαμε: Ο Βέρθερος επιστρέφει στην ΕΛΣ

Είδαμε: Ο Βέρθερος επιστρέφει στην ΕΛΣ
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, εκτός από τις ποικίλες καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικές δράσεις στις οποίες δίνει το παρών δυναμικά και συστηματικά, εξακολουθεί να ανεβάζει αξιόλογες παραγωγές στο Θέατρο Ολύμπια.  

14 Απριλίου 2014
«Τι είναι ο κόσμος δίχως έρωτα;        
Ένα λυχνάρι μαγικό δίχως φως…»
“Βέρθερος” του Γκαίτε

Παράλληλα με την «Όπερα διαδραστικά στα σχολεία», τα «Απογεύματα στο Φουαγιέ», την «Όπερα της Βαλίτσας» αλλά και την πρόσφατη συμμετοχή του οργανισμού σε λυρικές εκδηλώσεις σε διάφορους πολιτιστικούς χώρους της Αθήνας, το Θέατρο Ολύμπια ανεβάζει μια ακόμη νέα παραγωγή: Πρόκειται για τον «Βέρθερο» του Ζυλ Μασνέ, ένα έργο βασισμένο στο αριστούργημα του γερμανικού ρομαντισμού «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου», του Γκαίτε.   
 
Έπειτα από τριάντα ένα χρόνια, ο Βέρθερος επιστρέφει στην ΕΛΣ, για να συγκινήσει και πάλι το κοινό με τη ρομαντική του ιστορία. Ο σκηνοθέτης Σπύρος Α. Ευαγγελάτος αναλαμβάνει να μας οδηγήσει στα μονοπάτια του αδιέξοδου έρωτα του νεαρού Βέρθερου και της Σαρλότ. Η αγάπη τους είναι αμοιβαία αλλά καταδικασμένη, καθώς η Σαρλότ επιλέγει να μείνει πιστή στην υπόσχεσή της να παντρευτεί έναν άλλον άνδρα. Ο Βέρθερος προτιμά να πεθάνει, παρά να ζει χωρίς την αγαπημένη του Σαρλότ. Η πλοκή της ιστορίας του Μασνέ ακολουθεί λίγο πολύ εκείνη του Γκαίτε, ωστόσο παίρνει φανερά αποστάσεις από το πρωτότυπο- αναπόφευκτο αποτέλεσμα της «μεταφοράς» του από λογοτεχνικό σε έργο λυρικού θεάτρου. 
 
Αυτό που καθιστά την παράσταση- που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή 11 Απριλίου- αξιοπρόσεκτη είναι αναμφίβολα η μουσική. Επειδή η ιστορία από μόνη της περιορίζεται συχνά σε εσωτερική δράση, βασιζόμενη κυρίως στα συναισθήματα των ηρώων και όχι στις πράξεις τους, η μουσική είναι αυτή που κερδίζει το ενδιαφέρον. Κάπου εδώ αξίζει να δοθούν συγχαρητήρια στον Ηλία Βουδούρη, για την εξαιρετική μουσική διεύθυνση. Η παρουσία του και η πλαστικότητα της κίνησής του πρόδιδαν ευχάριστα τον ήχο που αναλόγως ακολουθούσε. Πάντως και από άποψη εικόνας η παράσταση δεν υστερεί: η τεχνολογία έχει επιστρατευθεί για την ανάδειξη του σκηνικού, που περιλαμβάνει τη χρήση βιντεοπροβολών. Η παρουσία τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με όσα συμβαίνουν επί σκηνής, καθώς ορίζουν τον χωροχρόνο και ταυτίζονται με τις συναισθηματικές εξάρσεις τις ιστορίας.
 
Η ιστορία του Βέρθερου σημαδεύεται από το τραγικό του τέλος, το οποίο αποτελεί και την κορύφωση του έργου. Η μουσική με τις δραματικές της εντάσεις, μάς προετοιμάζει καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης για την αυτοκτονία του ήρωα. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της παράστασης, ο Βέρθερος είναι ένα έργο «το οποίο, όταν γράφτηκε, οδήγησε σε μια περίεργη μόδα αυτοκτονιών για ερωτικούς λόγους σε ολόκληρη την Ευρώπη…». 
 
Στην προκειμένη περίπτωση τον ρόλο του Βέρθερου ερμηνεύει ο Ζαν-Φρανσουά Μπορράς (και σε Β’ διανομή ο Γιάννης Χριστόπουλος). Όσον αφορά στον Γάλλο τενόρο, που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στην πρεμιέρα της παράστασης, αναγνωρίζει κανείς τις ικανότητές του τεχνικά, ταυτόχρονα, όμως, μπορεί εύκολα να διακρίνει ορισμένες ατέλειες στο υποκριτικό κομμάτι. Άξιος φωνητικά, ίσως κάπως αδύναμος ερμηνευτικά. Αφήνοντας κατά μέρος ορισμένες… ατυχείς λεπτομέρειες  (π.χ. το εφέ με το χιόνι αποδείχθηκε εξαιρετικά… θορυβώδες και «έσπαγε» κάπως τη ρομαντική ατμόσφαιρα της τελευταίας σκηνής) η παράσταση παραμένει ενδιαφέρουσα, τόσο από άποψη σκηνοθεσίας όσο και μουσικά.  
 

Επόμενες παραστάσεις:

26, 27, 30 Απριλίου 2014
2, 3 Μαΐου 2014
Θέατρο Ολύμπια, Ώρα έναρξης: 20.00
 
Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Δημιουργία Βιντεοπροβολών: Στέφανος Παπαδόπουλος
Διεύθυνση Γυναικείας Χορωδίας: Aγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση Παιδικής Χορωδίας: Mάτα Κατσούλη
Βέρθερος: Ζαν-Φρανσουά Μπορράς (11, 13, 27/4 - 3/5)
Γιάννης Χριστόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5)  
Αλμπέρ: 
Διονύσης Σούρμπης (11, 13, 27/4 - 3/5)  
Κύρος Πατσαλίδης (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Διοικητής: 
Δημήτρης Κασιούμης (11, 13, 27, 30/4 - 3/5) 
Τάσος Αποστόλου (12, 26/4 - 2/5) 
Σμιτ: 
Σταύρος Σαλαμπασόπουλος (11, 13, 27/4 - 3/5) 
Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Γιόχαν: 
Πέτρος Σαλάτας (11, 13, 27/4 - 3/5) 
Κωστής Ρασιδάκης (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Mπρύλμαν:  
Παναγιώτης Αθανασόπουλος (11, 13, 27/4 - 3/5) 
Βασίλης Κωστόπουλος (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Σαρλότ: 
Ειρήνη Καράγιαννη  (11, 13, 27/4 - 3/5) 
Μαίρη-Έλεν Νέζη (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Σοφί: 
Βασιλική Καραγιάννη (11, 13, 27/4 - 3/5) 
Μίνα Πολυχρόνου (12, 26, 30/4 - 2/5) 
Καίτχεν: 
Κατερίνα Κρασσά (11, 13, 27/4 - 3/5)  
Μιράντα Μακρυνιώτη (12, 26, 30/4 - 2/5) 
 
Με την Ορχήστρα, μέλη της Γυναικείας Χορωδίας και μέλη της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής.
Τιμές εισιτηρίων: €20, €30, €40, €50, €60, €70, €80
Τιμή παιδικού & φοιτητικού εισιτηρίου: €15
Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €10, €15, €20, €40
Προπώληση εισιτηρίων
Ταμεία ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ 
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο
Τρίτη - Κυριακή: 09.00-21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662100 / Ομαδικά εισιτήρια: 210 3711342
Ηλεκτρονική προπώληση: www.nationalopera.gr
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
• Στην παράσταση της Παρασκευής 2 Μαΐου 2014, όλες οι κατηγορίες των εισιτήριων διατίθενται με έκπτωση 15%, στο     πλαίσιο της κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής της ΕΛΣ.
• Όπως σε όλες τις παραγωγές της σεζόν 2013-13, στο Θέατρο Ολύμπια  στην δεύτερη παράσταση της παραγωγής (το     Σάββατο 12 Απριλίου 2014) θα διατεθούν 150 θέσεις για ανέργους στην τιμή των €5. Για την αγορά των εν λόγω εισιτηρίων απαιτείται η επίδειξη κάρτας ανεργίας και δελτίου ταυτότητας.