Τόσα χρόνια, υπάρχουν ραδιόφωνα που ασφυκτιούν, αλλά φοβούνται να μιλήσουν

Τόσα χρόνια, υπάρχουν ραδιόφωνα που ασφυκτιούν, αλλά φοβούνται να μιλήσουν
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εξώδικο της Bari-Focus εναντίον του Αντώνη Κανάκη και απάντηση αυτού με νέο κείμενό του ενάντια στην εταιρία μέτρησης των ακροαματικοτήτων. 

28 Ιουνίου 2017Με εξώδικα και απειλές απάντησε η Bari-Focus στο πρώτο κείμενο που έγραψε εναντίον της ο Αντώνης Κανάκης (διαβάστε το ΕΔΩ)

«ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ έντονα και καταγγέλλουμε την κακόβουλη, παράνομη, αντισυμβατική και συκοφαντική συμπεριφορά σας
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ α) να προχωρήσετε χωρίς καμία χρονοτριβή στην ανάκληση του συκοφαντικού δημοσιεύματος με συγγραφή και ανάρτηση νέου άρθρου σας όπου θα αναγνωρίζετε τις απαντήσεις που σας δόθηκαν από τη FOCUS BARI με τον τίτλο «Ζητούμε συγγνώμη από τη FOCUS BARI» αποκαθιστώντας την πραγματικότητα και αναπαράγοντας το κείμενο της παρούσας εξωδίκου
ΑΛΛΩΣ ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι θα προβούμε άμεσα στην ενάσκηση των όποιων νομίμων δικαιωμάτων μας απευθυνόμενοι στην ελληνική δικαιοσύνη».


Και η απάντηση του Αντώνη Κανάκη (από το insider.gr) στα πιο βασικά της σημεία: 
H τακτική του άμεσου ή έμμεσου εκφοβισμού, είναι γνωστή, λειτουργεί αποτελεσματικά και γι’ αυτό τόσα χρόνια, υπάρχουν ραδιόφωνα που ασφυκτιούν, αλλά φοβούνται να μιλήσουν και διατυπώνουν την αλήθεια μόνο παρασκηνιακά. Όμως, ακόμα και αν είναι αναμενόμενο, ένα εξώδικο σαν αυτό που μου απέστειλε η Focus, όταν, πράγματι, συμβαίνει, σε εκπλήσσει.

Ξεκαθαρίζω εξαρχής πως φυσικά και δεν θα ζητήσω συγγνώμη, επειδή έγραψα την αλήθεια. Πως φυσικά και δεν θα πιάσει ο εκφοβισμός (εξάλλου, τρεις δεκαετίες περίπου στον δημόσιο πολιτικό και κοινωνικό λόγο που αρθρώνουμε είτε σατιρικά, είτε ευθέως με τους συνεργάτες μου, στην προσπάθειά μας να καυτηριάσουμε τα κακώς κείμενα, έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με ισχυρά κατεστημένα και συστήματα εξουσιών),
Και πως φυσικά σε νομικό επίπεδο δεν υπάρχει τίποτα το επιλήψιμο σε ένα εμπεριστατωμένο άρθρο δημόσιας κριτικής ενός μηχανισμού και μιας μεθοθολογίας έρευνας ακροαματικότητας, σε αντίθεση με το δικό τους εξώδικο που είχε προσωπική χροιά και ήταν γεμάτο προσβλητικούς και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
 
Ίσως τελικά και να είναι καλή εξέλιξη να ασχοληθεί η δικαιοσύνη με το θέμα αυτό, να πάρει το θέμα τις διαστάσεις που του αξίζει και παράλληλα η Focus, αποκαλύπτοντας πολλά για την ίδια, να οδηγεί ραδιοφωνικούς σταθμούς, για τους οποίους εννοείται ότι δουλεύει, άρα πελάτες της, στα δικαστήρια.
-----
Το ραδιόφωνο και οι συχνότητές του είναι δημόσιο αγαθό. Καλώς ή κακώς, η εταιρία αυτή παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του δημόσιου αγαθού, καθώς έχοντας τον απόλυτο αλλά και μοναδικό έλεγχο στις μετρήσεις ακροαματικότητας, συνδιαμορφώνει τις πιθανότητες αποτυχίας ή επιτυχίας κάθε σταθμού, αποφασιστικά. Εν τέλει, οι μετρήσεις ακροαματικότητας καθορίζουν την ποιότητα του ραδιοφωνικού τοπίου και την επιβίωση ή όχι των ραδιοφωνικών σταθμών. Η εταιρία αυτή, λοιπόν, έχει έναν πολύ σημαντικό θεσμικό ρόλο σε μια υπόθεση πολιτισμού και δημόσιου αγαθού όπως είναι το ραδιόφωνο. Ο θεσμικός αυτός ρόλος θα έπρεπε να συνεπάγεται περισσότερη σεμνότητα και μεγαλύτερη αντοχή στον δημόσιο διάλογο και στην εμπεριστατωμένη κριτική.
-----------------------
Έτσι λοιπόν η Focus αντιδρά με αυτόν τον εξοργιστικό και παράλληλα θλιβερό τρόπο απέναντι στους πελάτες της, ραδιοφωνικούς σταθμούς, αντί να ενδιαφερθεί, να ακούσει, να αποκτήσει τη νέα γνώση, να συζητήσει, υιοθετήσει πιθανώς τη νέα πρόταση και εν τέλει να βελτιωθεί. Η δέσμευση για την προσπάθεια βελτίωσης και μόνο θα ήταν αρκετή. Η Focus υπάρχει και λειτουργεί σαν ένα εργαλείο για εμάς τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, χρηματοδοτούμενη και από εμάς
-------------------------
Ή δέχεσαι τις υπηρεσίες τους  παρ’ ότι δεν σου αρέσουν,  παρ’ ότι διαπιστώνεις ότι είναι λανθασμένες, ανεπαρκείς και δεν αποδίδουν δικαιοσύνη και έγκυρα αποτελέσματα,
ή αποχωρείς, υφιστάμενος τις ολέθριες συνέπειες αυτής σου της αποχώρησης, μιάς που δεν θα μπορέσεις να πάρεις ξανά διαφήμιση για να κρατήσεις τον σταθμό ζωντανό,
ή προσπαθείς να βρεις το δίκιο σου δημόσια αποκαλύπτοντας σημαντικές παθογένειες δημόσιου ενδιαφέροντος και δέχεσαι απειλές για αγωγές.
Αυτές είναι οι επιλογές!
----------------------------
-Ισχυρίζονται ότι δεν είναι μονοπώλιο... συγγνώμη, μπορεί να κάνω λάθος, αλλά νομίζω ότι μονοπώλιο υφίσταται, όταν μια συγκεκριμένη υπηρεσία ή προϊόν, μπορείς να τα προμηθευτείς-αγοράσεις μόνο από μία εταιρία, μαγαζί κτλ.
Όποιοι και να είναι οι λόγοι και οι συνθήκες που οδηγηθήκαμε σε αυτό το μονοπώλιο, δεν αλλάζει το γεγονός ότι αυτήν τη στιγμή είναι μονοπώλιο. Και τα μονοπώλια γενικώς είναι κακό πράγμα, αλλά ειδικότερα σε τομείς πολιτισμού και δημόσιου αγαθού, η άποψή μου είναι πως ένα ιδιωτικό-κερδοσκοπικό μονοπώλιο πρέπει να λειτουργεί με επιπλέον εχέγγυα εγκυρότητας και αντικειμενικότητας, προκειμένου να μην καθίσταται μία ανεπίτρεπτη και επικίνδυνη συνθήκη. 
Όμως για να μην μακρηγορούμε, αφού δεν είναι μονοπώλιο όπως ισχυρίζονται, ας ονομάσουν μια άλλη εταιρία που αυτήν τη στιγμή, διεξάγει έρευνες ραδιοφωνικής ακροαματικότητας και τα αποτελέσματά της χρησιμοποιούνται από την διαφημιστική αγορά για τον καταμερισμό της διαφήμισης.
-------------------------------------
Η έρευνα της ΠΑ.ΜΑΚ. στην οποία αναφέρονται στο εξώδικό τους, είναι η μοναδική η οποία έγινε εκτός Focus τα τελευταία πολλά χρόνια, είχε πολύ μικρή διάρκεια, δύο-τριών μηνών και έγινε σε πολύ δοκιμαστικό στάδιο. Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε μετά από δική μου πρωτοβουλία και οργάνωση κάποιων ραδιοφωνικών σταθμών, όταν τότε το 2015 για πρώτη φορά ξεκίνησα διαδικασίες για να σπάσει το μονοπώλιο. Όμως ήταν η ίδια περίοδος που έχασα τον Μπαμπά μου και παράτησα τελείως την όλη διαδικασία και έτσι η πρωτοβουλία δεν είχε συνέχεια.
-----------------------------------------
-Σχετικά με το ότι δεν ηχογραφούν και δεν διαθέτουν προς έλεγχο, τα τηλεφωνήματα που κάνουν για την έρευνα, απάντησαν με το επιχείρημα ότι υπάρχει νόμος για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Είμαι σίγουρος ότι νοιάζονται ιδιαιτέρως για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αλλά τους ενημερώνουμε ότι αυτό ξεπερνιέται πολύ εύκολα, με μια απλή ενημέρωση του πολίτη ότι η συνομιλία καταγράφεται, όπως δηλαδή κάνουν τόσες και τόσες εταιρίες, οργανισμοί, τράπεζες, ακόμα και η αστυνομία! Και αυτό θα ήταν το ελάχιστο και το πλέον αυτονόητο που θα μπορούσαν να κάνουν, για να έχει ο εκάστοτε ραδιοφωνικός σταθμός, τη δυνατότητα να ασκεί έστω έναν βασικό έλεγχο στην διαδικασία.
------------------------------------------
-Όλα όσα ισχυρίζονται σχετικά με το πως ελέγχεται η αξιοπιστία, η διαδικασία και η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων της έρευνας ακροαματικότητας που διεξάγουν, είναι τα μισά προσχηματικά και άσχετα και με την τοποθέτησή μου, γιατί αναφερόμουν στον έλεγχο από εμάς τους πελάτες, τους ραδιοφωνικούς σταθμούς δηλαδή και όχι σε πιστοποιήσεις ή προγραμματισμένους ελέγχους από φορείς, και τα άλλα μισά ουτοπιστικά, γιατί όπως ανέλυσα στο άρθρο μου, δεν γίνεται πρακτικά να έχεις συνεργάτες οι οποίοι επί έξι μήνες που διαρκεί ένας κύκλος έρευνας, να είναι πάνω από κάθε τηλεφώνημα που πραγματοποιεί η Focus.
-----------------------------------
Πως γίνεται τα αποτελέσματα της Focus, να έχουν τόσο μεγάλη απόκλιση με τα απόλυτα αποτελέσματα του διαδικτύου;
Η ομολογία τους δε, ότι μπαίνουν στην διαδικασία να ρωτάνε τους πολίτες στην έρευνα τι ακούνε μέσω ίντερνετ, τους εκθέτει ακόμα και σε επίπεδο κοινής λογικής και αποδεικνύει πόσο παρωχημένη λογική έχει η μεθοδολογία τους.
------------------------------
-Το βασικό τους επιχείρημα στην εξώδική επιστολή τους, ότι δηλαδή είμαι πελάτης τους και έχω αποδεχθεί την σύμβαση και την μεθοδολογία κτλ, είναι για μένα το βασικότερο επιχείρημά μου από την αντίθετη, ότι δηλαδή, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το πλέγμα σχέσεων εντός του οποίου κινείται η Focus είμαι υποχρεωτικά πελάτης τους, γιατί αν δεν είμαι δεν μπορεί ο ραδιοφωνικός μας σταθμός να πάρει διαφήμιση.
---------------------------------------
Να σημειώσω δε για την ιστορία, ότι τον Fly 104 έχουμε αρνηθεί να τον συμπεριλάβουμε στην έρευνα της Focus και ενώ ο σταθμός γνωρίζει τεράστια και αποδεδειγμένη επιτυχία και αποδοχή, η δυσανάλογα μικρή σε σχέση με την επιτυχία του διαφήμιση που καταφέρνει να έχει, είναι αποκλειστικά συνέπεια προσωπικών σχέσεων ή πελατών, που οι ίδιοι ζητούν από μόνοι τους να διαφημιστούν στον Fly,  με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα λειτουργικά του έξοδα.
-------------------------
-Όλες οι αναφορές τους, ότι η μεθοδολογία τους γίνεται με διεθνή στάνταρ κτλ, είναι οι γνωστές τεχνοκρατικές κρυψώνες. Έκτός από το ότι ακόμη και τα διεθνή αυτά στάνταρ προφανώς θα αναγνωρίζουν ποσοστό στατιστικού λάθους, εκτός από το ότι μπορεί να υπάρχουν τα διεθνή αυτά στάνταρ σε θεωρητικό επίπεδο και η κάθε Focus είτε από ανεπάρκεια, είτε από σκοπιμότητα, να εφαρμόζει με ελλιπή η λανθασμένο τρόπο την μεθοδολογία αυτή, είτε η Focus να εφαρμόζει εν γνώσει της τη μέτρηση σε μικρό και άρα ελλιπές στατιστικό δείγμα πληθυσμού στην Θεσσαλονίκη, αυξάνοντας αντίστοιχα και το ποσοστό του στατιστικού λάθους, έχω κάθε δικαίωμα να ασκώ λογική και τεκμηριωμένη κριτική σε οποιαδήποτε μεθοδολογία. 
----------------------------
-Σχετικά με τις έρευνες που πραγματοποιεί για λογαριασμό συγκεκριμένων σταθμών, προκειμένου να τους συμβουλεύσει πως να αυξήσουν την ακροαματικότητα τους, από την μία είναι εντυπωσιακό και εξοργιστικό που το ομολογούν στο εξώδικό τους, από την άλλη είναι αναμενόμενο αφού δεν μπορούν να το αρνηθούν.
Τι να πω τώρα γι’ αυτό; Αν δεν γίνεται αντιληπτό το ασυμβίβαστο, το ηθικό θέμα και το θέμα διαφάνειας που προκύπτει, τι να πω;
Η Focus η οποία πληρώνεται 5000 ευρώ περίπου ετησίως από κάθε σταθμό για να μετρήσει την ακροαματικότητά τους, εισπράττει από κάποιους σταθμούς, 3000 περίπου ευρώ επιπλέον ανά έρευνα, για να τους πει τι να κάνουν για να αυξήσουν την ακροαματικότητά τους, την οποία η ίδια η Focus καθορίζει με τα αποτελέσματα της έρευνάς της! Δηλαδή, αν εγώ, αγοράζω τρεις ποιοτικές έρευνες τον χρόνο και δίνω επιπλέον 9000 ευρώ, θα έχω την ίδια αντιμετώπιση με κάποιον που δεν δίνει ούτε ένα επιπλέον ευρώ; Ή αν αγοράσω αυτές τις έρευνες που μου λένε τι να κάνω για να αυξήσω την ακροαματικότητά μου και ακολουθήσω τις οδηγίες τους, υπάρχει, λέτε, περίπτωση η ακροαματικότητά μου να μην ανέβει, έστω και λίγο, έστω κάποια περίοδο; Και αν αυξηθεί η ακροαματικότητά μου, θα οφείλεται στο πόσο εύστοχες ήταν οι οδηγίες ή στο ότι αν δεν αυξηθεί δεν θα ξαναγοράσω τέτοια έρευνα από την Focus; Αναρωτιέμαι, τι από τα δύο θα συμβαίνει άραγε;
-----------------------------
-Χαρακτηρίζουν ανυπόστατο και παραληρηματικό το ότι αν δεν είσαι στην Focus δεν παίρνεις διαφήμιση. Μπορεί να είναι έτσι, αποδεικνύεται όμως εύκολα δια της επίδειξης από την Focus των στοιχείων εκείνων που καταδεικνύουν, πόσα χρήματα σε διαφήμιση έχουν εισπράξει από τα media shops και τις διαφημιστικές οι σταθμοί που δεν είναι στην Focus και πόσα οι σταθμοί που είναι στην Focus.
Αντιφατικά βέβαια, στη συνέχεια, οι ίδιοι ομολογούν ότι οι διαφημιστικές εταιρίες βασίζονται αποκλειστικά στην έρευνα της Focus για την κατανομή της διαφήμισης!
-------------------------------
-Για τα αστεία και παράλογα αποτελέσματα που παρουσιάζει πολλές φορές η έρευνα ακροαματικότητας που διεξάγουν, δεν υπήρξε καμία απολύτως απάντηση, ούτε καν προσχηματική.