Στήλες - Δημήτρης Κανελλόπουλος

Οι νέες επιτυχίες βγαίνουν από το Spotify και όχι (πια) από το ραδιόφωνο

18 Μαΐου 2018

Ωστόσο οι ραδιοσταθμοί είναι εκείνοι που γνωρίζουν πως να τις εκμεταλλευτούν καλύτερα σε εμπορικό επίπεδο, σε αντίθεση με την ψηφιακή πλατφόρμα που δεν έχει βρει ακόμα το πως... 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Bloomberg σε άρθρο του, οι playlist που δημιουργούνται από συγκεκριμένα κανάλια στο Spotify είναι πιο «ισχυρές» από τα ραδιόφωνα, όσον αφορά την προώθηση των νέων επιτυχιών. Για παράδειγμα το Despacito, το μεγαλύτερο hit του περσινού καλοκαιριού, έγινε γνωστό μέσα από το «Viva Latino» (7,6 εκατομμύρια followers), διάφορα rap κομμάτια που είναι ευρέως διαδεδομένα στις ΗΠΑ από το «RapCaviar» (9,1 εκατομμύρια followers) και το «Today's Top Hits» που εν πολλοίς διαμορφώνει το Top 40 των επιτυχιών (19,4 εκατομμύρια followers).
 
Όμως παρά την μεγάλη επιτυχία του, το Spotify δεν την έχει μετατρέψει απόλυτα σε κέρδος, εν αντιθέσει με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που έχουν με το μέρος τους τις διαφημίσεις. Στο τραπέζι έχουν πέσει διάφορες ιδέες -ορισμένες ήδη υλοποιούνται σταδιακά- όπως η οπτικοποίηση κάποιων playlists με βίντεο κλιπ, η διεύρυνση των «sponsored songs», δηλαδή η ακρόαση επί πληρωμή και η διοργάνωση συναυλιών με βάση το περιεχόμενο των πιο δημοφιλών καναλιών της ψηφιακής πλατφόρμας.

Αλλάζει γρήγορα ο τρόπος ακρόασης της μουσικής και δεν προλαβαίνουμε να τους παρακολουθούμε. Όχι μόνο εμείς αλλά ούτε και οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι καθώς φαίνεται. 



 

Στην ίδια κατηγορία