Radio - News

902: το πιο πολυσυζητημένο «τέλος εποχής» των τελευταίων ετών

27 Ιουλίου 2018

5 χρόνια από το deal του ΚΚΕ με τις υπεράκτιες off shore που συζητήθηκε ακόμα και στη Βουλή.

Τα μέσα ενημέρωσης του κόμματος πλήττονται και εκείνα από την οικονομική κρίση, με τους επιτελείς του να ξεκινούν τη σταδιακή απεμπλοκή από τα media. O «902 Αριστερά στα FM» αποδυναμωμένος σε όλα τα επίπεδα, με το πρόγραμμά του να στηρίζεται περισσότερο στα μέλη του ΚΚΕ έχοντας χάσει τον αμιγώς ενημερωτικό του χαρακτήρα. Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για το κανάλι. Τον Σεπτέμβριο του 2012 και για τρεις μήνες σταματάει να μεταδίδει δικό του πρόγραμμα ρίχνοντάς «μπάρες», με ήχο από τον ραδιοσταθμό, επικαλούμενο οικονομική αδυναμία.

Η φημολογία για την πώλησή του είχε ήδη ξεκινήσει, με επικρατέστερο σενάριο την εξαγορά του από το Real Group και την μετατροπή του 902 σε «Real TV». Στο τραπέζι είχε πέσει πρόταση από ανεξάρτητους αριστερούς δημοσιογράφους για την ανάληψη της διαχείρισης του ραδιοτηλεοπτικού 902 από εκείνους, για να γίνει ένα ΜΜΕ «όλης της Αριστεράς, με την στήριξη όλων των αριστερών δυνάμεων». Προκειμένου να μην χαθεί η άδεια του καναλιού το ΚΚΕ επαναλειτουργεί τον 902, αυτή τη φορά και με μετάδοση μέσω της Digea.

Ένα εξάμηνο αργότερα οι φήμες φουντώνουν εκ νέου, αυτή τη φορά όμως επαληθεύονται. Στις 31 Ιουλίου υπογράφεται συμφωνία για την μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της «Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.» από το ΚΚΕ στην αμφιλεγόμενη off shore εταιρεία «A-Horizon Media Limited» έναντι συνολικού τιμήματος 3,7 εκατομμυρίων ευρώ. Έκτοτε ξεκίνησε από το ΕΣΡ ένα πολύμηνο «σαφάρι» για την αναζήτηση του φυσικού προσώπου που κρυβόταν πίσω από άλλες υπεράκτιες εταιρείες.

Πίσω από την «A-Horizon» ήταν η «Nalotia Ventures Ltd», της οποίας μέτοχοι εμφανίζονταν ο Χαλέντ Αμβί με 94%, ο (αείμνηστος) Σεραφείμ Φυντανίδης με 1% και άλλοι μικρομέτοχοι με 4%. Τα ονόματα για τον άνθρωπο που πραγματικά κρύβονταν πίσω από αυτό το δαιδαλώδες εταιρικό σχήμα έδιναν κι έπαιρναν. Εκείνο που «έπαιζε» περισσότερο ήταν του Φίλιππου Βρυώνη, ο οποίος όμως διέψευσε τότε την εμπλοκή του με την αγοραπωλησία.

Το γεγονός αυτό ξεσήκωσε αντιδράσεις σε πολλά μέτωπα. Οι υπόλοιποι καναλάρχες κατηγορούσαν το ΕΣΡ για απάθεια, επειδή δεν αφαίρεσε την άδεια του 902 TV όταν εκείνο ανέστειλε το πρόγραμμά του. Τα υπόλοιπα κόμματα, με πρωτοστάτες τον ΣΥΡΙΖΑ και την ΔΗΜΑΡ, στράφηκαν και εκείνα εναντίον του ΚΚΕ για την αγοραπωλησία ακόμα και από το βήμα της Βουλής, με εκείνο να υπερασπίζεται την επιλογή του.

Τον Σεπτέμβριο του ιδίου χρόνου, οπότε και έληξε η επικαρπία των μετοχών από πλευράς ΚΚΕ, ο 902 σίγησε ταυτόχρονα σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, καθώς οι διακριτικοί τίτλοι, το portal 902.gr, το αρχείο της ραδιοτηλεόρασης και ο «904 Αριστερά στα FM» της Θεσσαλονίκης -δεν άνηκε στην Ραδιοτηλεοπτική- παρέμειναν στο κόμμα. Η συνέχειά τους, λίγο πολύ γνωστή.

Ο «902 Αριστερά στα FM» μετονομάστηκε σε «E Radio 90.1», το οποίο όμως κάθε άλλο παρά ενημερωτικό ραδιόφωνο ήταν, όπως θα έπρεπε βάσει της άδειας της συχνότητας. Χωρίς εκπομπές, χωρίς διαφημίσεις, μόνο μουσική (ελληνικά και ξένα hits). Μάλιστα για την επανόρθωση του χαρακτήρα είχε επέμβει και το ΕΣΡ, που το τιμώρησε με σύσταση. Η κατάσταση αυτή δεν κράτησε για πολύ όμως, με τον Γιάννη Κουρτάκη να εξαγοράζει τον σταθμό για 900.000 ευρώ και να τον μετατρέπει σε «Παραπολιτικά 90.1». Την 1η Μαϊου 2014 επέστρεψε στον αέρα ως «902 Web Radio», κυρίως με ψυχαγωγικό και πρόγραμμα, μαζί με μια καθημερινή δίωρη ενημερωτική ζώνη.

Ο 902 TV παρέμεινε στα χέρια του Φίλιππου Βρυώνη και βγήκε στον αέρα ως «Ε TV», με ένα εντελώς διαφορετικό προφίλ από εκείνο του προκατόχου του διαύλου. Το πρόγραμμά του στελεχώθηκε κυρίως με άτομα από το πάλαι ποτέ Alter, υιοθετώντας εν πολλοίς και την φυσιογνωμία του, με πολλές ψυχαγωγικές (και trash) εκπομπές και λίγες δόσεις ενημέρωσης. 4 χρόνια μετά το λανσάρισμά του, μεταβιβάζεται εκ νέου στον Ιβάν Σαββίδη, με τον νέο ιδιοκτήτη να κινεί ήδη τις διαδικασίες για την ριζική αλλαγή του προφίλ του.



 

Στην ίδια κατηγορία