Ποιο κανάλι είναι, τελικά, το «νέο Mega»;

Ποιο κανάλι είναι, τελικά, το «νέο Mega»;
Ακολουθήστε μας στο Google news

Πολλοί από τους «μεγάλους» τηλεοπτικούς σταθμούς προσπαθούν να κερδίσουν αυτόν τον τίτλο. Το έχει καταφέρει όμως κάποιος;

28 Οκτωβρίου 2019

Του Γιώργου Ζέρβα

Ένας χρόνος έκλεισε σήμερα από την στιγμή που το Mega, όπως το ξέραμε, χάθηκε από τους τηλεοπτικούς δέκτες έπειτα από 29 χρόνια συνεχούς παρουσίας. Φέτος, 20 μέρες πριν τα 30α «γενέθλιά» του βγαίνει «στο σφυρί», κι αναμένεται πολύ σύντομα να καταλήξει (εκτός απροόπτου) σε νέα χέρια, με ουκ ολίγους καναλάρχες να ετοιμάζονται να μπουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης των πολύτιμων περιουσιακών του στοιχείων.

Από τότε που ξεκίνησε η κρίση στο Mega και μέχρι σήμερα, τα 6 πλέον κανάλια εθνικής εμβέλειας προσπαθούν -άλλα περισσότερο κι άλλα λιγότερο- να πάρουν στοιχεία από το πρόγραμμα του «μεγάλου καναλιού». Να διεκδικήσουν δηλαδή ό,τι μπορούν από την τηλεθέαση και την απήχησή του, τόσο στην ενημέρωση όσο και στην ψυχαγωγία. Έχουν επιτύχει όμως τον σκοπό τους; Ας το δούμε, με βάση τις επιδόσεις τους στα νούμερα τηλεθέασης και τις κινήσεις τους από τότε που ξεκίνησε να «καταρρέει» το Mega.

ΑΝΤ1
Ένα κεφάλαιο από μόνος του στην ελληνική τηλεόραση, και ο (διαχρονικά) μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Mega. Τόσο στον ενημερωτικό όσο και στον ψυχαγωγικό τομέα δεν χρειάστηκε να πάρει πολύ υλικό από το «μεγάλο κανάλι», παρά μόνο κάποιες από τις εκπομπές του όπως π.χ. το Ρουκ Ζουκ (που πηγαίνει πάρα πολύ καλά στους πίνακες τηλεθέασης) και το Ενώπιος Ενωπίω. Φαίνεται πως ευνοήθηκε από το κλείσιμο του Mega, καθώς ο μέσος όρος του αυξήθηκε κατά 1-1,5 μονάδα από τότε.

ALPHA
Την ίδια περίοδο που στο «μεγάλο κανάλι» έπεφτε «μαύρο» από την Digea, ο Alpha γινόταν ο νέος δεύτερος τηλεοπτικός σταθμός της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Δεν προσπάθησε πολύ για να αντιγράψει το Mega, καθώς ήδη στον ενημερωτικό και τον ψυχαγωγικό τομέα είχε αποκτήσει την δική του δυναμική, όμως μετά το κλείσιμό του ανέβηκε κατά 1,5 μονάδα περίπου μέσο όρο, πηγαίνοντας πολύ καλά στην ενημέρωση και την ψυχαγωγία.

OPEN
Ένα από τα κανάλια που διεκδίκησαν περισσότερο το κοινό του Mega. Τέτοια περίοδο πριν έναν χρόνο ενέταξε σχεδόν όλους τους εναπομείναντες δημοσιογράφους του καναλιού, και επένδυσε από την πρώτη του κιόλας σεζόν στη μυθοπλασία. Χωρίς όμως επιτυχία μέχρι τώρα, καθώς δεν έχει καταφέρει να φτάσει στα επίπεδα του Mega στους πίνακες τηλεθέασης, ούτε στην ενημέρωση, ούτε στην ψυχαγωγία. Από το ξεκίνημα της τρέχουσας σεζόν, μάλιστα, το Open άρχισε να διαφοροποιείται από τον αρχικό του στόχο, έχοντας μια πιο ξεχωριστή ταυτότητα.

ΟΝΕ
Ένας ακόμα τηλεοπτικός σταθμός που φιλοδοξεί να γίνει το «νέο Mega». Το One, του οποίο το μότο είναι «το μεγάλο κανάλι» (όπως ακριβώς και του Mega) και θα βγει στον αέρα εντός των ημερών, σε πρώτη φάση θα επενδύσει μόνο στην ενημέρωση και όχι στην μυθοπλασία, όπως δήλωσε προ ημερών ο Σταμάτης Μαλέλης.

ΣΚΑΪ
Είναι ίσως το κανάλι που πλησιάζει περισσότερο στα επίπεδα του Mega, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, στον ενημερωτικό τομέα και στην τηλεθέαση. Τα δελτία ειδήσεών του το μεσημέρι (στις 2, που προβαλλόταν και εκείνο του Mega) και το βράδυ διεκδικούν την κορυφή, ενώ και οι (πολλές) ενημερωτικές εκπομπές του πηγαίνουν καλά. Εκεί που «πάσχει» όμως ο ΣΚΑΪ είναι στην μυθοπλασία, που ήταν το άλλο «δυνατό χαρτί» του Mega. Μόνο οι «8 Λέξεις» του Ανδρέα Γεωργίου συγκεντρώνουν μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης, ενώ οι υπόλοιπες σειρές του (νέοι κύκλοι παλιών σειρών του «μεγάλου καναλιού») δεν συγκινούν ιδιαίτερα το τηλεοπτικό κοινό. Παρόλα αυτά όμως, τα τελευταία χρόνια «χτυπάει» κορυφή στις μετρήσεις της Nielsen.

STAR
Με εξαίρεση το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων και το Master Chef, δεν θυμίζει σε τίποτα το Mega. Ειδικά μετά την εξαγορά του Alpha από την οικογένεια Βαρδινογιάννη, το 'χει «γυρίσει» ξανά στην ψυχαγωγία, με ριάλιτι, ξένες ταινίες και ξένες σειρές, χωρίς καμία ενημερωτική εκπομπή.

Επομένως, η απάντηση στο αρχικό ερώτημα είναι απλή: κανένα. Στις καλές του εποχές, μέχρι και τα πρώτα χρόνια των μνημονίων, το Mega συνδύαζε με επιτυχία την ενημέρωση με την ψυχαγωγία. Πλήθος πολιτικών εκπομπών, παρεμβατικότητα και γρήγορα αντανακλαστικά στα έκτακτα γεγονότα, μαζί με εξαιρετικές παραγωγές στη μυθοπλασία. Και με ποσοστά υψηλότερα από όσα συγκεντρώνουν σήμερα οι πρωτοπόροι στις θεαματικότητες. Όλα τα προαναφερθέντα κανάλια, είτε τα πηγαίνουν καλά (με βάση τα νούμερα) στον έναν τομέα, είτε στον άλλο. Κάποια δε, σε κανέναν από τους δύο...