«Κρατήστε τη μουσική ζωντανή»

«Κρατήστε τη μουσική ζωντανή»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Χιλιάδες επαγγελματίες της μουσικής ξεκινούν καμπάνια για τη στήριξη του χώρου

11 Μαΐου 2020

Δύο οργανισμοί που εκπροσωπούν περίπου 30.000 επαγγελματίες του χώρου της μουσικής ξεκινούν από σήμερα καμπάνια για τη στήριξη του χώρου τους ο οποίος υπέστη συντριπτικό χτύπημα από την πανδημία του κορωνοϊού και τη συνακόλουθη καραντίνα που επιβλήθηκε.

Οι οργανώσεις «Musicians’ Union» και «The Ivors Academy» της Βρετανίας καλούν, μέσω της καμπάνιας που έχει τίτλο «Keep Music Alive», για μείζονες αλλαγές στη μουσική βιομηχανία, ώστε ο χώρος να καταφέρει να επιβιώσει της πανδημίας.

Σε ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές της καμπάνιας αναφέρουν ότι «η κρίση αυτή (σ.σ. του κορωνοϊού) υπογραμμίζει το γεγονός ότι οι δημιουργοί και οι εκτελεστές επιβιώνουν κυρίως από τις ζωντανές παραστάσεις και ότι τα δικαιώματα από το streaming είναι θλιβερά ανεπαρκή».

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει ο Guardian, άλλη μια καμπάνια, με τίτλο «Broken Record» παίρνει σάρκα και οστά, μέσω της πρωτοβουλίας του Tom Gray του συγκροτήματος Gomez, ο οποίος είναι και διευθυντής της Performing Rights Society (ας πούμε, της βρετανικής ΑΕΠΙ).

Η καμπάνια «Broken Record» θα διοργανώσει στις 24 Μαΐου ένα event μέσω των listening parties στο Twitter που οργανώνει ο Tim Burgess των Charlatans, στο οποίο θα συμμετάσχουν, μεταξύ άλλων, ο Boy George, το αμερικανικό συγκρότημα the Shins και ο τραγουδοποιός John Grant.

Ο Gray τόνισε ότι «ένα μεγάλο κομμάτι των εισοδημάτων των μουσικών προέρχεται από τα δικαιώματα που πληρώνουν μπαρ, καφέ και κομμωτήρια για να παίζουν μουσική, ωστόσο, τώρα κι αυτό θα δεχθεί σοβαρό χτύπημα, και το μόνο εισόδημα που τους απομένει είναι από τα δικαιώματα από το streaming. Οπότε, σκέφτηκα, αν τώρα δεν είναι η στιγμή να κάνουμε κάτι, τότε πότε θα είναι;».

Επί της ουσίας, οι καλλιτέχνες με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ζητούν αύξηση του ποσού που λαμβάνουν από τις streaming υπηρεσίες, καλύτερη κατανομή των εσόδων, ενώ ακόμα και η βρετανική ένωση των δισκογραφικών εταιρειών παρατηρεί μεγάλη ανισορροπία μεταξύ της αξίας του προϊόντος που ανεβαίνει στις streaming πλατφόρμες και των εσόδών που λαμβάνουν οι καλλιτέχνες.