Media news

Ο χάρτης της τηλεθέασης των καναλιών κατά τη διάρκεια της σεζόν

18 Μαΐου 2020

Τα εβδομαδιαία ποσοστά τους σε γραφήματα, από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα.

Η φετινή σεζόν βρίσκεται ήδη στα «τελευταία» της, όντας ήδη στα μέσα Μαϊου. Μια περίοδος που στο πρώτο της μισό κύλησε ομαλά, αλλά στο δεύτερο μισό της που διανύουμε, ήρθαν κυριολεκτικά τα πάνω-κάτω λόγω του κορωνοϊού αλλά και ενός τυπικά καινούργιου «παίκτη» στον ανταγωνισμό, του Mega.

Ακόμα και τώρα, μετά τη λήξη της καραντίνας και τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού, ο ανταγωνισμός μεταξύ των καναλιών δεν έχει επανέλθει στα κανονικά του επίπεδα. Και ούτε πρόκειται σε έναν βαθμό, με ορισμένες εκπομπές να έχουν ήδη μπει στον «πάγο» μέχρι τη νέα σεζόν.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε με γραφήματα τα εβδομαδιαία μερίδια των έξι (συν το Μακεδονία TV) ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και των τεσσάρων της ΕΡΤ, από την εβδομάδα 2-9 Σεπτεμβρίου του 2019 μέχρι την εβδομάδα 4-10 Μαϊου του 2020.

Ο ΣΚΑΪ, όπως και η πλειονότητα των καναλιών, άρχισε να «ανεβάζει στροφές» από τα τέλη Σεπτεμβρίου, ανεβαίνοντας στην κορυφή για το μεγαλύτερο διάστημα του πρώτου μισού της σεζόν, με ποσοστά πέριξ του 17%. Από τα τέλη Ιανουαρίου και μέχρι τις πρώτες μέρες της καραντίνας έκανε μια «βουτιά» στο 15-15,5%, αλλά στην πορεία ανέβηκε κατά μια μονάδα μέσο όρο. Σταδιακά όμως άρχισε να πέφτει ξανά, μέχρι την δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου που κατέγραψε τον χαμηλότερο μέσο όρο του στη σεζόν (13%). Από τότε και μέχρι σήμερα βρίσκεται σε ανοδική τροχιά.

 

Παρόμοιο σκηνικό και για τον ΑΝΤ1. Ξεκίνησε με καλές προοπτικές την σεζόν, έχοντας μια σταθερά καλή απόδοση που μεταφράζονταν σε μερίδια μεταξύ του 16-17%. Το «peak» του έφτασε στα μέσα Φεβρουαρίου, όταν και βρέθηκε στο 17,5%, από τότε όμως άρχισε να «κατρακυλάει» λόγω της καραντίνας, φτάνοντας λίγο πάνω από το 12%. Μέχρι το τέλος της ήταν στο 12-13%, με χειρότερη επίδοση ένα 11,6% στο τέλος του Απριλίου. Από τότε κινείται και εκείνος ανοδικά.

 

Το Star ήταν σε σχετικά καλά επίπεδα στα τέλη του 2019, ανεβαίνοντας πιο «αργά» σε σχέση με τους ανταγωνιστές του για να φτάσει μέχρι πριν τα Χριστούγεννα στο 14,7%. Από τον Μάρτιο του 2020 τα νούμερά του θυμίζουν... «τρενάκι του τρόμου», με μεγάλες μεταβολές. Την καλύτερή του επίδοση την κατέγραψε στην τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, λίγο πριν την έξαρση του κορωνοϊού, με 15,3%.

 

Μια μέτρια προς κακή σεζόν για τον Alpha, σε σχέση με πέρσι. Είχε μια προσωρινή άνοδο τον Σεπτέμβριο, με κορυφαία επίδοση μέχρι τώρα ένα 13,8%, μέσα προς τέλη του μήνα. Από τότε κινούνταν σε ποσοστά πέριξ του 12% και του 13%. Στα μέσα Φεβρουαρίου, οπότε και επαναλειτούργησε το Mega, υποχώρησε κατά περίπου μια μονάδα μέσο όρο, ενώ η καραντίνα χειροτέρεψε ακόμα περισσότερο τους μέσους όρους του, με χειρότερη επίδοση ένα 9,4% τη Μεγάλη Εβδομάδα.

 

Το Mega εμφανίστηκε ξανά στους τηλεοπτικούς δέκτες τον μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο. Ξεκίνησε με ένα 6,6%, κινήθηκε πτωτικά στη συνέχεια αλλά πλέον έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστά γύρω στο 6-7%. Το «peak» του μέχρι στιγμής ένα 7,4% στα μέσα Απριλίου, πριν την Μεγάλη Εβδομάδα.

 

Αρκετά σκαμπανεβάσματα για το Open στην πρώτη του πλήρη σεζόν. Στο πρώτο της μισό το «ανοιχτό κανάλι» κινούνταν σε νούμερα από το 7,5% περίπου μέχρι λίγο πριν το 10%, με κορυφαία του επίδοση ένα 9,7% μέσα στον Οκτώβριο. Σε αυτά τα επίπεδα βρισκόταν μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε και μπήκε «σφήνα» στον ανταγωνισμό το Mega. Έκτοτε υποχώρησε κατά περίπου μια μονάδα μέσο όρο, στο 6-7%.

 

 

Όχι και τόσο καλό το ξεκίνημα της ΕΡΤ1 στη νέα σεζόν. Στο πρώτο της μισό το κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ήταν κατά έναν βαθμό στον «αυτόματο πιλότο», μετά την αλλαγή κυβέρνησης και του ΔΣ της ΕΡΤ, και κινήθηκε σε ποσοστά μεταξύ του 4% και του 5%. Λίγο καλύτερο το δεύτερο μισό της σεζόν, καθώς τότε σημείωσε δύο φορές την καλύτερη επίδοσή της (6,3%) στο εβδομαδιαίο τηλεβαρόμετρο. Η πρώτη ήταν κατά την αλλαγή του χρόνου και η δεύτερη στα μέσα προς τέλη Μαρτίου, λόγω κορωνοϊού και της ζήτησης για ενημέρωση εκείνο το διάστημα.

 

Στα τέλη του 2019 η ΕΡΤ2 ήταν από τα πιο σταθερά σε απόδοση κανάλια του ανταγωνισμού, μονίμως σε ποσοστά πέριξ του 2%, και στην καλύτερη των περιπτώσεων ανέβαινε μέχρι το 2,5%. Στο δεύτερο μισό είχε μια πτώση κατά περίπου μισή μονάδα μέσο όρο, ωστόσο άρχισε να ανεβαίνει μετά την ένταξη της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης στο πρόγραμμά της, λόγω καραντίνας. Το «peak» της ΕΡΤ2 ήταν στην Μεγάλη Εβδομάδα, όταν διπλασίασε τον μέσο όρο της και έφτασε μέχρι το 4,2%, μεταδίδοντας τις Ιερές Ακολουθίες.

 

Το πιο σταθερό σε νούμερα κανάλι του ανταγωνισμού η ΕΡΤ3. Παρά τις κυβερνητικές αλλαγές, παρά την καραντίνα και τις όποιες τροποποιήσεις έγιναν στο πρόγραμμά της, εκείνη παρέμεινε «κολλημένη» ανάμεσα στο 1% και το 2%.

 

 

Η ΕΡΤ Sports μπήκε «δυνατά» στη σεζόν, «αγγίζοντας» το 7% με τη μετάδοση των αγώνων του αντιπροσωπευτικού μας συγκροτήματος στο Μουντομπάσκετ της Κίνας. Μετά τη λήξη του έπεσε στο 1-2%, στηριζόμενη κυρίως στους αγώνες της Super League. Μετά την διακοπή της όμως, αλλά και των υπόλοιπων αθλητικών διοργανώσεων λόγω κορωνοϊού, η ΕΡΤ Sports έπεσε κάτω από τη μονάδα σε μέσο όρο.

 

 

Σε παρόμοιο μοτίβο με την ΕΡΤ2 το Μακεδονία TV. Το αμιγώς ψυχαγωγικό κανάλι είχε μέσους όρους περίπου στο 2%, στο πρώτο μισό της σεζόν. Με την είσοδο του 2020 έπεσε σταδιακά στο 1,5-2% αλλά ξαναπήρε τα «πάνω» του κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ξεπερνώντας το 2%.



 

Στην ίδια κατηγορία