Δύσκολες μέρες για τα μουσικά περιοδικά στη Βρετανία

Δύσκολες μέρες για τα μουσικά περιοδικά στη Βρετανία
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η πανδημία του κορωνοϊού έδωσε μεγάλο χτύπημα στις εκδόσεις.

30 Μαΐου 2020

Η είδηση πέρασε στα ψιλά, αλλά όσοι την πήραν χαμπάρι ανησύχησαν πολύ: η εκδοτική εταιρεία Bauer Media, πριν από λίγες ημέρες, ανακοίνωσε ότι επανεξετάζει το μέλλον όλων των περιοδικών που εκδίδει, προσανατολιζόμενη σε αποκλειστικά ψηφιακές εκδόσεις, μαζί με συνενώσεις, κλεισίματα ή αλλαγές χαρακτήρα.

Η Bauer εκδίδει στη Βρετανία δύο «πυλώνες» της ποπ μουσικής, το Q Magazine και το Mojo και η ανακοίνωσή της, πέραν από πλημμύρα αντιδράσεων -μέσα σε αυτές και του συγγραφέα Irvine Welsh-, επανέφερε στο προσκήνιο το ερώτημα σχετικά με το μέλλον των έντυπων περιοδικών.

Σύμφωνα με εκτενές ρεπορτάζ του Guardian, μέσα στην πανδημία και αφού ήταν κλειστές οι παμπ, τα free press μουσικά περιοδικά, όπως τα In Stereo, DIY Mag, Loud and Quiet και Crack σταμάτησαν να κυκλοφορούν στη Βρετανία, ενώ την έκδοσή τους φρέναραν και τα περιοδικά περιπτέρου Kerrang!, Mixmag και DJ Mag.

Συνδρομές σωτηρίας

Για πρώτη φορά, δύο free περιοδικά, τα Loud and Quiet και Crack, ζήτησαν εκτάκτως βοήθεια από τους αναγνώστες τους, υπό μορφή συνδρομής για τις ψηφιακές εκδόσεις τους, λέγοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα υποχρεωθούν να αναστείλλουν την έκδοσή τους, αφού πλέον έχει στερέψει η διαφήμιση.

Φυσικά, η κατάσταση αυτή δεν είναι σημερινή: το 2018 το περίφημο ΝΜΕ σταμάτησε την χάρτινη έκδοσή του, μετά από 66 χρόνια και πλέον υπάρχει μόνο online, ενώ οι πωλήσεις των περιοδικών που έχουν απομείνει διαρκώς συρρικνώνονται.

Ωστόσο, ακόμα και για κερδοφόρες εκδόσεις, όπως το Metal Hammer, το οποίο έβλεπε τις πωλήσεις του να έχουν ανοδική πορεία μέσα στο 2019, επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία του κορωνοϊού, ενώ εξειδικευμένες εκδόσεις και «μικρά» περιοδικά είχαν παρόμοια εικόνα. Η Future Publishing που εκδίδει, μεταξύ άλλων, τα Classic Rock και Metal Hammer, είπε ότι τον Απρίλιο οι 13 τίτλοι της ήταν όλοι κερδοφόροι, παρά το lockdown.

Προσφορές

H εικόνα αυτή είναι ενθαρρυντική, όπως ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός ότι ορισμένα περιοδικά, όπως το Uncut και ο τίτλος του ΝΜΕ, πωλούνται σε μικρότερες, αλλά πιο στοχευμένες εταιρείες, από τις πολυεθνικές που ανήκουν, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη στήριξη και πιο ταχείες αντιδράσεις όταν χρειάζονται παρεμβάσεις.

Ταυτόχρονα, κάποια περιοδικά στη διάρκεια της πανδημίας και του lockdown, φρόντισαν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των αναγνωστών τους με προσφορές, όπως live streaming events, αλλά και βελτίωσαν τις σχέσεις τους με τους καλλιτέχνες, ζητώντας και λαμβάνοντας κάποιες φορές την υπόστήριξή τους.

Φυσικά, όλα αυτά δεν αναιρούν το αρχικό ερώτημα της δυνατότητας ύπαρξης των μουσικών περιοδικών, ωστόσο, είναι ένα ερώτημα που μόνο ο χρόνος θα απαντήσει...