ΡΗ(Κ)ΣΕΙΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ # 32 ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ, Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

ΡΗ(Κ)ΣΕΙΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ # 32 ΕΓΙΝΕ ΛΑΘΟΣ, Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η μάχη των μαχών τελείωσε. Ο Άρης κέρδισε καθαρά, αλλά και ο ΠΑΟΚ έχασε «στα σίγουρα». Τι να πεις... Ας είχαμε ελάχιστο τσαμπουκά, να ανατρέψουμε «τα σίγουρα».

19 Μαρτίου 2010-    Και ίσως για πρώτη φορά είναι τόσο απροκάλυπτα τα πάντα... Εξηγούμαι

-    Η μάχη των μαχών τελείωσε. Ο Άρης κέρδισε καθαρά, αλλά και ο ΠΑΟΚ έχασε «στα σίγουρα». Τι να πεις... Ας είχαμε ελάχιστο τσαμπουκά, να ανατρέψουμε «τα σίγουρα». Η ιστορία θα γράψει τον Παναθηναϊκό πρωταθλητή κ.λ.π. Αυτό το Άρης- ΠΑΟΚ όμως πέραν της θέσης που θα λάβει στην τεράστια ιστορία αντιπαράθεσης των δύο ομάδων, μπορεί βεβαιωμένα πλέον να θεωρείται ως το παιχνίδι που έδωσε την αφορμή να κηρυχθεί επιτέλους και επίσημα ο από καιρό ακήρυχτος πόλεμος στα αθλητικά ραδιόφωνα της Θεσσαλονίκης. Το παιχνίδι τελείωσε, η αντιπαράθεση άρχισε για τα καλά.

-    Ακούω τα του ματς τεκταινόμενα κάπου χαμένος στην κατόπιν κατολίσθησης Ε.Ο. Αθηνών- Θεσσαλονίκης και ψάχνοντας την καταραμένη παράκαμψη της Ραψάνης εκνευρίζομαι με το δεύτερο γκολ του Άρη και για αρκετή ώρα περνάω βουνά και λαγκάδια συνοδεία μουσικής από  το CD player του αυτοκινήτου.

-   Με το που πιάνω υψόμετρο 0 και πλησιάζω Κατερίνη, συντονίζεται το Ράδιο Άρης. Εκεί έχουν στήσει πανηγύρι –και καλά κάνουν οι άνθρωποι- με τραγούδια του Άρη κ.λ.π. Τα ίδια πάνω κάτω και στο Μετρόπολις, όπου εκτάκτως βρίσκεται στο μικρόφωνο ο «Πέρι», δηλωμένων κίτρινων αισθημάτων. Πιάνω τελικά και τον 103 και σε ομοίως βαμμένη σε οπαδικά χρώματα εκπομπή, κάνει τηλεφωνική παρέμβαση ο διευθυντής του σταθμού Κώστας Βασιλόπουλος και κατ’ ουσίαν εγκαινιάζει το πέρασμα του σταθμού στην Ράδιο ΠΑΟΚ εποχή... Παράλληλα, ευθέως επιτίθεται στα υπόλοιπα ραδιόφωνα της πόλης και φωτογραφίζει το Ράδιο Μετρόπολις ως εχθρό του ΠΑΟΚ. «Εδώ γίνεται μεγάλη προσπάθεια για μία ασπρόμαυρη φωνή... παρατήστε επιτέλους τους εχθρούς του ΠΑΟΚ.... αυτό που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο (σ.σ.: αλλαγή φρουράς στον 103) πρέπει να γιγαντωθεί για το καλό του ΠΑΟΚ». Πολεμικό κάλεσμα. Και κάθε πέντε λεπτά το σποτάκι με τον Νίκο Βεζυρτζή, πρώην πρόεδρο του ΠΑΟΚ, να καταγγέλει την Παράγκα του 80 με μουσική υπόκρουση την Παράγκα του Σαββόπουλου (λες να ζητήσει δικαιώματα ή καλύφθηκε από το ελαιόλαδο;)

-    Νέα σημείωση: από ημερών ο Κωστής Ραπτόπουλος του Μετρόπολις, φωτογράφιζε τον Sport 103 FM  ως το... φτωχό 3% (από τα ποσοστά στις μετρήσεις) που πουλάει παοκτσηλίκη και κάνει κακό στην ομάδα φωναζοντας για τον ορισμό Σπάθα σπρώχνοντας προς σίγουρη ήττα. Πλέον ο Ραπτόπουλος είναι βαμμένος εχθρός για παραγωγούς και ακροατές του 103. Βέβαια τον Ραπτόπουλο τον βρίζουν και οι Αρειανοί. Ο ίδιος το βράδυ στην τηλεοπτική του εκπομπή επιτίθεται με τη σειρά του στον 103 και διακηρύττει ότι μόνο από τον ίδιοι θα μάθουμε την αλήθεια.

-    Είχαμε επισημάνει από καιρό την τάση του Sport 103 FM να αποτελέσει το αντίπαλον δέος στο Ράδιο Άρης και να συσπειρώσει όλο το λαό του ΠΑΟΚ. Παρότι και ο σταθμός και η εφημερίδα (Σπορ του Βορρά) ποτέ δεν το έκρυψαν, το Άρης- ΠΑΟΚ της προηγούμενης Κυριακής έδωσε την απαραίτητη αφορμή για τη διακήρυξη ανεξαρτησίας του σταθμού απέναντι σε όλη την υπόλοιπη- πλην ΠΑΟΚ- δραστηριότητα της πόλης. To μοτό «αυθεντικά αθλητικά» που ακούγεται στο σποτάκι του σταθμού, το βλέπω γρήγορα να αλλάζει σε «αυθεντικά ασπρόμαυρα».

-    Σήμερα το Μεσημέρι, ακούω τον «Γιατρό» να επιτίθεται πλέον προσωπικά κατά του Νίκου Πετρουλάκη για τη στάση του απέναντι στις ομάδες της Θεσσαλονίκης, να τον χαρακτηρίζει «αγράμματο», που χρησιμοποιεί τις ίδιες πέντε λέξεις σε κάθε εξώφυλλο («κομάντος-καψούρα-καμικάζι...»), να τον κατηγορεί επειδή όταν ο ίδιος ήταν στο Μετρόπολις του έκανε παρατήρηση όποτε έκανε εκπομπές για τον ΠΑΟΚ αποκλειστικά και ουσιαστικά να υποτιμά με άμεσο τρόπο τη δημοσιογραφική του οντότητα, αλλά και  να αμφισβητεί το έντιμο των προθέσεων του.

-    Δεν θυμάμαι ανάλογο πόλεμο ανάμεσα σε ραδιόφωνα ή μέσα μαζικής ενημέρωσης εν γένει. Συνήθως σε κάτι τέτοιες καταστάσεις όλοι κρατάν μια κρυπτο-εχθρική στάση και ό,τι λέγεται γίνεται με τη χρήση υπονοούμενων και έμμεσων αναφορών. Πλέον στα ραδιόφωνα της Θεσσαλονίκης βρίσκονται ένα βήμα από το να αρχίσει να βρίζει ο ένας τον άλλον από το μικρόφωνο. Ουσιαστικά αυτό γίνεται δηλαδή...καθότι κάθε δεοντολογία αποτελεί πλέον ξεχασμένη έννοια.

-    Και ασφαλώς όλη αυτή η κατάσταση δεν αποτελεί μόνο ένα αντίκτυπο οπαδικής συμπεριφοράς, ούτε είναι εξ αντανακλάσεως αποτέλεσμα ενός σημαντικού αγώνα. Σίγουρα καλύπτει/ υποκινείται από/ υπαγορεύεται από/ εξυπηρετεί/ διευκολύνει...(διαλέξτε ότι θέλετε) ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα. Αυτά στηρίζουν την όλη κατάσταση, για να στηριχτούν πάνω σε αυτή.

-    Σε ένα τοπικό ραδιοφωνικό τοπίο, που εκτός μεμονωμένων εξαιρέσεων, έχει χάσει το παιχνίδι στα ενημερωτικά/ ψυχαγωγικά/ μουσικά ραδιόφωνα, το μεγάλο παιχνίδι γίνεται στα αθλητικά ραδιόφωνα. Το έχουμε πει από καιρό αυτό. Μετά και το απόλυτα επιτυχημένο πείραμα του Ράδιο Άρης, η σκέψη να αποκτήσει μέχρι και ο Θερμαϊκός Θέρμης το δικό του ραδιόφωνο όλο και θα τριγυρνάει στο μυαλό κάποιων. Το κατά πόσο αυτά τα οπαδικά ραδιόφωνα κάνουν τελικά καλό τόσο στις ίδιες τις ομάδες τους, όσο και εν γένει στο ραδιόφωνο της πόλης, το αφήνω να το κρίνουμε αργότερα. Αν και μάλλον γνωρίζουμε το αποτέλεσμα της κρίσης.
 
-    Η επίθεση που δέχεται το Μετρόπολις  95.5 πάντως δεν έρχεται και καλά μόνο από τους οπαδούς του ΠΑΟΚ. Η κάπως τυχοδιωκτική  στάση του να μοιράσει την πίτα στα 3 (το ράδιο/ εφημερίδα 33-33-33 % είναι ο ειρωνικός χαρακτηρισμός που δέχεται ) δεν φαίνεται να αρέσει σε κανέναν. Οι ΠΑΟΚτσήδες του καταμαρτυρούν ότι ο Νίκος Πετρουλάκης είναι γνωστών αρειανών φρονημάτων και οι Αρειανοί ότι φιλοξενοί τον Δημήτρη Μπούζα, αρχιερέα του ΠΑΟΚ, στην πρώτη ηρωική περίοδο των Σπορ Του Βορρά και πρωτομάστορα του αντιαθηναϊκού οπαδικού μένους της πόλης. Είναι ο άνθρωπος που έβγαλε το εξώφυλλο «ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΟΥ ΚΩΛΟΥ» στον τελικό των ξυπόλητων παπουτσιών μετάξύ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ και ΠΑΟΚ στο μπάσκετ, με φωτογραφία από τις μαζορέτες του Ολυμπιακού σε στάση επίκυψης. Βγάλε άκρη δηλαδή...

-    Να τολμήσω μια πρόβλεψη; Ο Libero 107,4 που ήδη βγαίνει κερδισμένος από αυτή τη μάχη, θα κερδίσει ακόμη περισσότερο στο μέλλον.

-    Κατά τα λοιπά, συνεχίζω να μαθαίνω ότι ο Soul Stereo (αυτό θα είναι το όνομα τελικά;) των Τσιτσόπουλου – Athens Voice συνεχίζει να γεμίζει σκληρούς δίσκους, νοικιάζει και ξεσκονίζει γραφεία και περιμένει εναγωνίως την απόλυση από τον στρατό του Μαυροσκούφη Ιωάννη Δρίζη, αρχιερέα της free style μουσικής διαπλοκής, με τη σειρά του, που τελευταία όλο και δοκιμάζει τις alternative/indie αντοχές του.

-   Θα γίνει άραγε το βήμα προς ένα πραγματικά «εναλλακτικό» ραδιόφωνο , με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό σε επίπεδο μουσικής, λόγου και άποψης, ή θα έχουμε μια επανάληψη του παπαρολογίζοντος δήθεν εναλλακτικού lifestyle στο οποίο ολίσθησε τελικά και ο Republic με το βλέμμα στραμμένο στις χορηγίες των bar και στο κοινό του τριημέρου των James.  Θα έχουμε πληθώρα από γκόμενες να μας λένε τι ωραία που είναι Παρασκευή βράδυ και ανοίξτε ένα μπουκάλι βότκα για να βγείτε έξω, συλλαβίζοντας με δυσκολία το έτοιμο playlist ή θα αναζητηθούν ικανοί παραγωγοί; Ακούω ήδη να συζητούνται κάτι ονόματα που αν τελικά τα δω στο πλευρό του Τσιτσόπουλου... Εδώ είμαστε να το δούμε...

-    Η εν Θεσσαλονίκη συναυλία των Piano Magic είναι συμπαραγωγή των φίλων μας από την Melotron Productions. Που όπως έχω ξαναπεί φέρνουν μόνο τα ονόματα που γουστάρουν και επειδή τα γουστάρουν, χωρίς να υπολογίζουν ανταπόκριση και κόστος. Και κάποιες φορές το έχουν πληρώσει αυτό... Θέλω να πιστεύω ότι αυτό το live θα τους βγάλει όλα τα «σπασμένα» αν όχι σε οικονομικό επίπεδο (πράγμα δύσκολο) τουλάχιστον σε ψυχολογικό, για να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι γουστάρουν να κάνουν ο Κώστας και ο Παντελής. Διότι αποδεδειγμένα γουστάρουν καλά πράγματα. Άπαντες στο Μύλο λοιπόν την Κυριακή το βράδυ!

-    Δεν ξέρω σε τι φάση είναι και σε τι φάση δεν είναι ο Bob Dylan. Έτσι κι αλλιώς δεν τον παρακολουθώ. Το ότι όμως στις 29/5/2010 θα βρίσκομαι στο Primavera Sound στη Βαρκελώνη, μου δίνει άλλη μια δικαιολογία για να μην πάω μέχρι τη Μαλακάσα. Όχι από ελιτσιμό ή κάτι παρόμοιο.... για τον ίδιο λόγο που εδώ και 5 χρόνια δεν πάω ούτε στον Nick Cave ας πούμε. Δεν θεωρώ ότι έχουν να μου δώσουν κάτι. Ασφαλώς οι περισσότεροι πιστεύετε το αντίθετο και καλά θα κάνετε να πάτε στον Dylan. Είναι ένα σημαντικό live, πέρα από την υποκειμενική άποψη του καθένα μας. Σίγουρα σημαντικότερο από αυτό των U2. Τουλάχιστον ο Dylan δεν έχει απωλέσει την επαφή με την ουσία της μουσικής, χάριν του θεάματος.

-    Διαβάζω τα όσα γράφει η Άννα Βλαβιανού στον τελευταίο ΑΕΡΑ και αναρωτιέμαι για ποιο λόγο άραγε στα ραδιόφωνα τα μουσικά της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει έστω και αυτού του είδους η ανησυχία και έχουν βαλτώσει τα πάντα με τέτοιο τρόπο. Όλοι επαναπαύονται σε αυτό που έχουν (ή δεν έχουν), δεν αναζητούν κάτι το διαφορετικό, δεν τολμάνε, δεν εκμεταλλεύονται καν τα λάθη του άλλου. Το γράφω και το ξαναγράφω αυτό, αλλά καμιά απάντηση δεν έρχεται επί του πρακτέου... Και τούτο μάλλον οφείλεται στο ότι το ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης δεν έπαψε τελικά ποτέ να έχει «επαρχιακό» χαρακτήρα. Κάποτε κατέβηκε ο Star FM στην Αθήνα, αλλά επέστρεψε κακήν-κακώς. Και σε αυτόν τον επαρχιακό χαρακτήρα είναι που κολλάει και η μανία με τα αθλητικο-οπαδικά ραδιόφωνα...

-    You And John Are Birds!/ Τιμή και δόξα στον Γιώργο τον Γεωργίου!