ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΝΤΑΝΑ: TΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ROCK ΚΟΙΝΟ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΝΤΑΝΑ: TΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ROCK ΚΟΙΝΟ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η Μαριέττα είναι η Program Director του σταθμού. Τη ρωτήσαμε περί playlist, για το format των σταθμών και μας μίλησε και για τους ροκ ακροατές, και τις απαιτήσεις τους

22 Μαρτίου 2010Η Μαριέττα είναι η Program Director του σταθμού. Τη ρωτήσαμε περί playlist, για το format των σταθμών και μας μίλησε και για τους ροκ ακροατές, και τις απαιτήσεις τους

Δεν είναι λίγο παράταιρο, το να μεταδίδει ένας ροκ σταθμός τραγούδια μέσω playlist;
Ο όρος του playlist υπήρχε από πάντα στα μουσικά ραδιόφωνα, παγκοσμίως. Σήμερα, η κακή χρήση από διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς, του έχει δώσει αρνητική έννοια, όμως δεν έχει να κάνει με το είδος μουσικής που εκπέμπουν. Άρα, δεν είναι παράταιρο, το να μεταδίδει ένας rock σταθμός τραγούδια μέσω playlist. Απεναντίας, με τη σωστή χρήση οριοθετεί το είδος μουσικής του ραδιοφωνικού σταθμού και βοηθάει έτσι ώστε οι επαναλήψεις των τραγουδιών να είναι ελεγχόμενες, για την καλύτερη ισορροπία στο γενικότερο άκουσμά του. Επίσης, το playlist μπορεί άνετα να καλύψει την ασχετοσύνη κάποιων ανθρώπων που ναι μεν βρίσκονται μπροστά στο μικρόφωνο, αλλά δεν γνωρίζουν σχεδόν τίποτα για τη μουσική που παρουσιάζουν (σύνηθες φαινόμενο στα αθηναϊκά ραδιόφωνα). Δεν υπάρχει, λοιπόν, σταθμός που να μην έχει playlist, ασχέτως αν το φτιάχνει ένα, είτε δέκα άτομα. Σε όλα τα ραδιόφωνα υπάρχουν κανόνες και restrictions για τη μουσική (playlist), που δικαιολογούν τα radio formats (AAA, AC, Hot AC, CHR, World Music κτλ). Τα radio formats εξελίσσονται με την πάροδο των χρόνων και, με απλά λόγια, δίνουν το στίγμα/ ύφος/ άκουσμα του εκάστοτε ραδιοφωνικού σταθμού. Στον 96.9 Rock FM υπάρχει το κεντρικό playlist, αλλά ο κάθε παραγωγός έχει το δικαίωμα παρέμβασης ανά πάσα στιγμή, στους γνώστες του είδους, άλλωστε, υπάρχει εμπιστοσύνη.

 
Δεν είναι, επίσης, «τρελό» το ότι σχεδόν όλοι οι σταθμοί μεταδίδουν ελληνικά και ξένα;
Αν και δεν έχω συνεργαστεί ποτέ με σταθμό που χρησιμοποιεί αυτό το marketing trick, δεν θεωρώ τρελό το ότι σχεδόν όλοι οι σταθμοί μεταδίδουν ελληνικά και ξένα. Τρελό είναι το γεγονός ότι όλοι οι σταθμοί τείνουν στο CHR (Contemporary Hit Radio) ή στα AC/ HOT AC formatς. Δηλαδή, παίζουν τα current hits ή τα hits των τελευταίων 15-20 χρόνων. Τα hits μπορεί να έχουν αγγλικό ελληνικό ιταλικό κτλ στίχο, ανεξαρτήτου είδους, φτάνει να είναι hits! Όταν ένας σταθμός ακολουθεί αυτή τη στρατηγική με επιτυχία, ανεβάζοντας την ακροαματικότητά του (όπως μας δείχνουν οι μετρήσεις) και κατ επέκταση τα έσοδά του, τότε ακολουθούν και οι υπόλοιποι. Οπότε, οποιοδήποτε μουσικό format φέρει την αύξηση των εσόδων σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό, δημιουργεί τσουνάμι αντιγραφέων που στο τέλος έχει δυσάρεστες επιπτώσεις. Wake up sometime!


Οι ακροατές του Rock είναι πιο απαιτητικοί από τους υπόλοιπους των FM;
Γενικά το αυθεντικό rock κοινό είναι απαιτητικό. Πόσο μάλλον οι ακροατές του 96.9 Rock FM οι οποίοι, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, ανήκουν στην ανώτερη /ανώτατη κ/ο τάξη. Αντικειμενικά, ένας άνθρωπος με γνώσεις, έχει την πιο δυνατή απαίτηση: δεν διαπραγματεύεται εύκολα. Στην προκείμενη περίπτωση δεν διαπραγματεύεται την εμπεριστατωμένη άποψή του, το ανήσυχο πνεύμα του, το πάθος - με όλη τη σημασία της λέξεως - για τη μουσική που ακούει και για ό,τι άλλο κάνει στη ζωή του. Δεν διαπραγματεύεται το σεβασμό, την καλοσύνη του, το ρομαντισμό του, τις αξίες του γενικότερα. Το rock κοινό είναι πρόκληση, αλλά έτσι και καταφέρεις να το κερδίσεις, θα ξέρεις ότι έχεις τους πιο αφοσιωμένους ακροατές στα FM.

 

Ένας σταθμός «εκπαιδεύει» τους ακροατές του; Κι αν ναι, με ποιο τρόπο;
Ένας ραδιοφωνικός σταθμός, που δεν απαρτίζεται από γνώστες του είδους της μουσικής που εκπέμπει και όχι μόνο (επίσης σύνηθες φαινόμενο στα FM), δεν μπορεί να δώσει καμία γνώση στους ακροατές του. Είναι δεδομένο ότι στον 96.9 Rock FM διαθέτουμε τα πλέον κατάλληλα άτομα τους έχουμε δώσει μικρόφωνο και από κει και πέρα ο καθένας τους μοιράζεται τα όσα γνωρίζει και συνεχίζει να μαθαίνει, on air με τους ακροατές του. Είναι ο πιο άμεσος και αξιόλογος τρόπος να «εκπαιδεύσεις» το κοινό σου. Οι παραγωγοί κάνουν όλη τη δουλειά, απ το να μιλήσουν για την ιστορία του καλλιτέχνη να «κριτικάρουν» τη νέα δισκογραφική δουλειά κάποιου group, να διηγηθούν προσωπικές εμπειρίες από συναυλίες / συνεντεύξεις καλλιτεχνών κτλ. Από εκεί και πέρα όμως, ο κάθε άνθρωπος που αγαπάει/ενδιαφέρεται για τη μουσική, θα πρέπει να το ψάχνει και μόνος του εφόσον ευτυχώς υπάρχουν ακόμα (έστω και λιγοστοί) σταθμοί που του δίνουν αυτό το ερέθισμα.

 

Πού θα ήθελες να φτάσει ο σταθμός;
Sky is the limit και το χουμε! Απλά, δεν μας το έχουν δείξει στα γνωστά επίσημα χαρτιά! Διότι στην Αθήνα προσπαθούν με το ζόρι να μας πείσουν ότι όχι μόνο δεν υπάρχει rock κοινό, αλλά δεν είναι και αξιοσέβαστο να ασχοληθείς μαζί του. Can you believe it?