ΕΑΡΙΝΕΣ ΑΛΛ-AIR-ΓΙΕΣ

ΕΑΡΙΝΕΣ ΑΛΛ-AIR-ΓΙΕΣ
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το μοντέλο τύπου ΣΚΑΪ, το οποίο προσπάθησε να εφαρμόσει στην Ε.Ρ.Τ, ο κ. Παναγόπουλος, κατέστησε τον οργανισμό πιο δυσκίνητο. Ενοποίησε ειδικότητες τμημάτων ραδιοφωνίας και τηλεόρασης με αποτέλεσμα να αφαιρεθούν αρμοδιότητες από την Γενική Διεύθυνση Ραδιοφωνίας.

07 Απριλίου 2010- Η ημερολογιακή συμπύκνωση των εορταστικών ημερών που ακολούθησαν μετά το δεκαπενθήμερο των Χριστουγέννων του 2009, μου έδωσαν την εντύπωση ότι: Τριώδιο και Πάσχα, ήταν η προέκταση τους! Μια, σχεδόν μαζική, περίοδος γιορτών που έσκασε και έσβησε σαν ένα ελαττωματικό βεγγαλικό του Μεγάλου Σαββάτου το οποίο δεν κατάφερε να ανοίξει στον αέρα τα φωτεινά χρώματα του. Οι φετινοί εορτασμοί περισσότερο λειτούργησαν σαν ένα φόντο πνιγμένο από το κυβερνητικό τροχάδην εφαρμογής των ασφυκτικών μέτρων, παρά ως μια περίοδος αγαλλίασης η οποία περιθωριοποιεί, έστω και για λίγο, τη δυσαρέσκεια!

- Τι μεσημβρινό Πάσχα ήταν αυτό του ΣΚΑΪ 100,3 FM (Υμηττός); Ανήμερα και κατά τη διάρκεια της εθνικής κατσικοφαγίας μας, ο Άρης Πορτοσάλτε, “άλλαζε” διαρκώς τις γεύσεις με την ανάγνωση αποσπασμάτων από το βιβλίο “Ανήθικες Συνταγές” του Ισπανού συγγραφέα, κριτικού, δημοσιογράφου και γαστρονόμου, Manuel Vazquez Montalban (Βαρκελώνη, 27 Ιουλίου 1939 – Μπανγκόκ , 18 Οκτωβρίου 2003). Τολμηρή πρόταση!... Όχι, για την επιλογή του θέματος, αλλά, για την επιλογή της ώρας.

- Ο αέρας των ερτζιανών είχε “χρώμα”! Η Δημόσια Ραδιοφωνία (Ε.ΡΑ / Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.) και ο Μελωδία 99,2 FM (Υμηττός) δημιούργησαν το Soundtrack της Μεγάλης Εβδομάδας με εξαιρετικές επιλογές από το “περιφρονημένο” μουσικό ρεπερτόριο.

- Τελικά, φαίνεται να υπάρχει λύση και είναι: Η δημιουργία μουσικών προγραμμάτων βασισμένη σε θεματικές επιλογές για τη διαμόρφωση κλίματος, χωρίς αυτό να σημαίνει απόλυτη εξειδίκευση του προγράμματος. Έχει διαπιστωθεί, προ πολλών ετών, ότι, καθ' όλη τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, οι παραγωγοί μουσικών προγραμμάτων ψάχνονται περισσότερο με αποτέλεσμα να "ανακαλύπτουν" αρκετά “διαμαντάκια” από το περιφρονημένο ρεπερτόριο της ελληνικής και της παγκόσμιας παραγωγής μουσικών ηχογραφημάτων. Ίσως γιατί τη περίοδο αυτή, οι παραγωγοί κινούνται πιο χαλαρά κι όχι κάτω από το βάρος του κυνηγητού της ακροαματικότητας. Όμως, οι επιλογές των παραγωγών εξαρτώνται από τη περιορισμένη -σε αριθμό ρεπερτορίου- βάση μουσικών δεδομένων που έχει ο κάθε ραδιοσταθμός στη διάθεση του. Τέτοιου είδους περιορισμοί, συνήθως, προεξοφλούν την αποτυχία των ραδιοσταθμών. Με δύο και τρεις χιλιάδες κομμάτια στη διάθεση κάποιων ραδιοσταθμών και με ημερήσιο αριθμό ροής μουσικών ηχογραφημάτων ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ, 350 έως 600 τίτλων, δεν βγάζεις καθημερινό εικοσιτετράωρο πρόγραμμα δίχως να κορεστούν από την επανάληψη οι ακροατές σου.

- Οι ακροατές, μεταξύ άλλων μουσικών επιλογών, επιθυμούν και θέλουν να ακούσουν τη καινούργια μουσική πρόταση του παραγωγού! Τώρα, αν αυτή η πρόταση συμπίπτει με τη πρόταση ενός άλλου παραγωγού, αυτό σημαίνει ότι “ξεπροβάλει” η επιτυχία ενός νέου μουσικού ηχογραφήματος.

- Στην Ε.ΡΑ πάντως, οι παραγωγοί μουσικών προγραμμάτων, είναι ελεύθεροι μουσικών επιλογών και προτάσεων υπό την προϋπόθεση ότι υποχρεούνται να ακολουθούν τη γενική μουσική κατεύθυνση την οποία έχει χαράξει, αρμοδίως, η διοίκηση και...

-...Αν η Ε.ΡΑ / Ε.Ρ.Τ. είχε ψηφιακοποιήσει (όχι, ψηφιοποιήσει, όπως συνηθίζεται να λέγεται) το ιστορικό ραδιοφωνικό αρχείο της, τότε, οι παραγωγοί των ραδιοσταθμών της, θα είχαν στη διάθεση τους ένα μοναδικό υλικό για τη δημιουργία ειδικών αφιερωμάτων. Βεβαίως, το θέμα του ιστορικού ραδιοφωνικού αρχείου της Ε.ΡΑ / Ε.Ρ.Τ δεν μπορεί να κλείσει σε μια αράδα. Γι αυτό, σκοπεύουμε να επανέλθουμε σε αυτό, λίαν συντόμως.

- Καλή η κίνηση του κ. Γιώργου Γαμπρίτσου, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. να στείλει ευχές στους εργαζόμενους της εταιρείας. Η προσπάθεια φιλικής (;) προσέγγισης του, ενδεχομένως να του ανοίξει το δρόμο για ορθότερη ενημέρωση του από αυτή που λαμβάνει από τα διευθυντικά κλιμάκια.

- Η αλλαγή προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου σημαίνει και αλλαγή οργανογράμματος για την Ε.Ρ.Τ; Την τελευταία δεκαπενταετία χάσαμε στο μέτρημα τον αριθμό οργανογραμμάτων. Σε κάθε πρόεδρο που αναλαμβάνει για πρώτη φορά τα ηνία του οργανισμού, φαίνεται ότι, “κάθεται στραβά” η διοικητική σχεδίαση του προκατόχου του.

- Πάντως, τα έως τώρα οργανογράμματα, ούτε ευέλικτη κατέστησαν την Ε.Ρ.Τ, ούτε τα πραγματικά κόστη, τής κάθε διεύθυνσης και του κάθε τμήματος χωριστά, επέτρεψαν να εκτιμηθούν, επειδή δεν επιμερίζονται οι δαπάνες από τις συνέργειες των άλλων τομέων. Αυτό σημαίνει ότι, ο κάθε τομεάρχης δεν έχει την απολύτως σαφή εικόνα των οικονομικών τού τομέα ευθύνης του. Η οικονομική ασάφεια “αραιώνει” μόνο στο επίπεδο των Γενικών Διευθύνσεων.

- Το μοντέλο τύπου ΣΚΑΪ, το οποίο προσπάθησε να εφαρμόσει στην Ε.Ρ.Τ, ο κ. Παναγόπουλος, κατέστησε τον οργανισμό πιο δυσκίνητο. Ενοποίησε ειδικότητες τμημάτων ραδιοφωνίας και τηλεόρασης με αποτέλεσμα να αφαιρεθούν αρμοδιότητες από την Γενική Διεύθυνση Ραδιοφωνίας. Οι επίδοξοι “media managers” (αλήθεια “κυκλοφορεί” αυτή η ειδικότητα στο τόπο μας;) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η φιλοσοφία για το σχεδιασμό ενός ραδιοφωνικού προγράμματος διαφέρει εντελώς από αυτή του τηλεοπτικού. Ως εκ τούτου, δεν μπορείς να εμπλέκεις τους διαφορετικούς επαγγελματικούς χαρακτήρες, του ενός μέσου με το άλλο, έστω κι αν είναι της ίδιας ειδικότητας. Πρώτα απ' όλα -και λόγω διάσπασης της απασχόλησης- αφαιρείς την αφοσίωση που πρέπει να έχει ο εργαζόμενος στο συγκεκριμένο μέσο κι από την άλλη μεριά, αφήνεις περιθώρια να παρεισφρήσει η λογική της αρπαχτής και του “Δοξάστε με...”!
Σε μια τέτοιας λογικής, σύγχυση, έπεσε κι ο ΒΗΜΑ 99,5FM (Υμηττός). Το αποτέλεσμα;... Το πληρώνουν οι πραγματικά αφοσιωμένοι στο πρόγραμμα του κι όσοι βγάζουν τη “λάντζα”. Οι υπόλοιποι, κυκλοφόρησαν σε “συλλεκτικές” αφίσες στους δρόμους και σε κονκάρδες στα περίπτερα!

- Καταλήγουμε: Το κάθε μέσο πρέπει να είναι διοικητικά αυτόνομο, αν θες να το καταστήσεις αξιόμαχο, με προσωπικότητα και “υπογραφή”! Διοικητική αυτονομία ώστε να μην αναπαράγεται με τον ίδιο τρόπο και το ίδιο ύφος το περιεχόμενο του ενημερωτικού λόγου.

- Ζημιογόνοι οι δεκαεννέα (19) περιφερειακοί ραδιοσταθμοί της Ε.ΡΑ, όπως έγραψε, χθες, ο Σπύρος Σεραφείμ και σκέφτομαι σε πιο ύψος ανέρχεται το συνολικό κόστος του ελληνικού δημοσίου αν, σε αυτούς, προσθέσουμε το γιγάντιο κόστος των ραδιοσταθμών των Ο.Τ.Α. (Δήμων);
- Υπάρχει Δημοτικός ραδιοσταθμός με βεβαιωμένα κέρδη;
- Το σχέδιο ανακυττάρωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης το οποίο επεξεργάζεται το ΥπΕΣ υπό τη γενική ονομασία Καλλικράτης, εκτός από τη μείωση του αριθμού των Δήμων και των λοιπών ρυθμίσεων τους, θα προβλέψει και για την τύχη των ραδιοσταθμών τους; Θα απελευθερωθούν συχνότητες; Θα λειτουργήσουν ως δίκτυα αναμετάδοσης των νέων τοπικών αρχών; Κάποιοι εργαζόμενοι θα προστεθούν στις στρατιές ανέργων; Τι ακριβώς πρόκειται να γίνει;



- Προτάσεις “αντισταμινικών” για τις εαρινές αλλ-AIR-γίες μας, εδώ: [email protected]