Ακολουθήστε μας στο Google news
α) Γιατί κατά την έρευνα τίθεται ειδικό ερώτημα το οποίο συμπεριλαμβάνει μόνο ονόματα ραδιοσταθμών οι οποίοι συμμετέχουν, επί πληρωμή, στην έρευνα και δεν συμπεριλαμβάνει και τους υπόλοιπους;
Κατά την άποψη μου, το ερώτημα της έρευνας, θα έπρεπε να συμπεριλάβει όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ο διαχωρισμός των συμμετεχόντων από τους μη συμμετέχοντες ραδιοσταθμούς θα μπορούσε να γίνει στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων. Αυτό θα έδινε δύο συγκεντρωτικά αποτελέσματα μετρήσεων. Ένα για εμπορική χρήση κι ένα για ερευνητική. Και προκειμένου να μη δημιουργηθεί σύγχυση, τα ποσοστά των ραδιοσταθμών που δεν συμμετέχουν στην έρευνα θα μπορούσαν -απλώς- να ήταν μη ανακοινώσιμα. Όμως, αν παρ’ ελπίδα χρειαζότανε μια συνολική εικόνα των μετρήσεων, τότε αυτή θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη προς κάθε ενδιαφερόμενο.
β) Γιατί στις έρευνες οι οποίες διεξάγονται στο λεκανοπέδιο Αττικής για λογαριασμό ραδιοφωνικών σταθμών τοπικής εμβέλειας, συμπεριλαμβάνονται και οι ραδιοσταθμοί εθνικής εμβέλειας;
Το δεύτερο ερώτημα τίθεται για τον εξής λόγο: Αν θεωρήσουμε ως δεδομένο, ότι η μετρήσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά μιας διαφημιστικής αγοράς πολυεθνικών και μη εταιρειών, των οποίων τα τμήματα marketing εδρεύουν μαζί με τις κεντρικές διοικήσεις τους στην πρωτεύουσα, της οποίας ο πληθυσμός εγγίζει τα 5,5 εκατομμύρια, δηλαδή, συγκεντρώνει το ήμισυ του εθνικού πληθυσμιακού συνόλου, τότε αυτοί οι οποίοι αδικούνται από το αποτέλεσμα των τοπικών μετρήσεων είναι οι κρατικοί ραδιοσταθμοί εθνικής εμβέλειας. Το γεγονός ότι τα ραδιόφωνα της Δημόσιας Ραδιοφωνίας συμπεριλαμβάνονται μόνο στις τοπικές μετρήσεις -αφού δεν υπάρχουν έρευνες για τις ακροαματικότητες των ραδιοσταθμών σε εθνικό επίπεδο- δεν επιτρέπουν στην Ε.Ρ.Α / Ε.Ρ.Τ να σχεδιάσει την τιμολογιακή πολιτική της, σύμφωνα με την εθνική εμβέλεια που έχουν οι ραδιοσταθμοί της, επειδή δεν υπάρχει στη διάθεση του αρμοδίου διαφημιστικού τμήματος της και στη διάθεση της διαφημιστικής αγοράς, τα ποσοστά εκείνα τα οποία της αναλογούν από την ακρόαση του υπόλοιπου πληθυσμού της χώρας. Ως εκ τούτου, η αγορά υπολογίζει τα κρατικά ραδιόφωνα βάσει των ποσοστών που εμφανίζονται στις τοπικές έρευνες του λεκανοπεδίου Αττικής. Αν αυτό δεν είναι αδικία, τότε τι είναι;
Δυστυχώς, στην χώρα μας, οι περισσότερες έρευνες είναι ποσοτικές και συνδυάζονται μόνο με την εισροή χρημάτων. Αυτό το οποίο χρειάζονται περισσότερο οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, είναι να επανεξετάσουν τη μεθοδολογία των ερευνών έχοντας από κοντά τους ως σύμβουλο και κάποιον στατιστικολόγο ώστε να πάψουν οι γκρίνιες και να αποκλεισθούν από τα ερωτηματολόγια των ερευνών ερωτήματα τα οποία, ενδεχομένως, κατευθύνουν τις απαντήσεις. Αν δεν είσαι «χωμένος» στις στατιστικές μελέτες, δεν μπορείς εύκολα να βγάλεις την άκρη και να «τσιμπήσεις» το ερώτημα που προεξοφλεί την απάντηση.
Ανεξαρτήτως με το πώς θα διαμορφωθεί η νέα περίοδος των μετρήσεων για τις ακροαματικότητες των ραδιοφωνικών σταθμών τοπικής εμβέλειας...
28 Ιουλίου 2010Ανεξαρτήτως με το πώς θα διαμορφωθεί η νέα περίοδος των μετρήσεων για τις ακροαματικότητες των ραδιοφωνικών σταθμών τοπικής εμβέλειας, αυτά τα οποία θα πρέπει να επανεξετασθούν είναι, τα σημεία εκείνα τα οποία ενδεχομένως αδικούν το αποτέλεσμα των μετρήσεων -αν κι εφ όσον υπάρχουν. Ειδικός στις στατιστικές δεν είμαι. Έχω, όμως, κάποιες απορίες κι αυτές είναι:
Κατά την άποψη μου, το ερώτημα της έρευνας, θα έπρεπε να συμπεριλάβει όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ο διαχωρισμός των συμμετεχόντων από τους μη συμμετέχοντες ραδιοσταθμούς θα μπορούσε να γίνει στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων. Αυτό θα έδινε δύο συγκεντρωτικά αποτελέσματα μετρήσεων. Ένα για εμπορική χρήση κι ένα για ερευνητική. Και προκειμένου να μη δημιουργηθεί σύγχυση, τα ποσοστά των ραδιοσταθμών που δεν συμμετέχουν στην έρευνα θα μπορούσαν -απλώς- να ήταν μη ανακοινώσιμα. Όμως, αν παρ’ ελπίδα χρειαζότανε μια συνολική εικόνα των μετρήσεων, τότε αυτή θα μπορούσε να είναι διαθέσιμη προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Το δεύτερο ερώτημα τίθεται για τον εξής λόγο: Αν θεωρήσουμε ως δεδομένο, ότι η μετρήσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά μιας διαφημιστικής αγοράς πολυεθνικών και μη εταιρειών, των οποίων τα τμήματα marketing εδρεύουν μαζί με τις κεντρικές διοικήσεις τους στην πρωτεύουσα, της οποίας ο πληθυσμός εγγίζει τα 5,5 εκατομμύρια, δηλαδή, συγκεντρώνει το ήμισυ του εθνικού πληθυσμιακού συνόλου, τότε αυτοί οι οποίοι αδικούνται από το αποτέλεσμα των τοπικών μετρήσεων είναι οι κρατικοί ραδιοσταθμοί εθνικής εμβέλειας. Το γεγονός ότι τα ραδιόφωνα της Δημόσιας Ραδιοφωνίας συμπεριλαμβάνονται μόνο στις τοπικές μετρήσεις -αφού δεν υπάρχουν έρευνες για τις ακροαματικότητες των ραδιοσταθμών σε εθνικό επίπεδο- δεν επιτρέπουν στην Ε.Ρ.Α / Ε.Ρ.Τ να σχεδιάσει την τιμολογιακή πολιτική της, σύμφωνα με την εθνική εμβέλεια που έχουν οι ραδιοσταθμοί της, επειδή δεν υπάρχει στη διάθεση του αρμοδίου διαφημιστικού τμήματος της και στη διάθεση της διαφημιστικής αγοράς, τα ποσοστά εκείνα τα οποία της αναλογούν από την ακρόαση του υπόλοιπου πληθυσμού της χώρας. Ως εκ τούτου, η αγορά υπολογίζει τα κρατικά ραδιόφωνα βάσει των ποσοστών που εμφανίζονται στις τοπικές έρευνες του λεκανοπεδίου Αττικής. Αν αυτό δεν είναι αδικία, τότε τι είναι;
