Ακολουθήστε μας στο Google news

Μας γράφει ένας φίλος -από τα μεγάλα ονόματα, παρακαλώ, του ραδιοφώνου- σχετικά με όσα αναφέρω παρακάτω:
Μπορεί να λυθεί αυτόματα το ζήτημα. Είσαι τόσο βέβαιος ότι θα υπάρχει διαφημιστική αγορά για να είναι η ΕΡΤ μέσα ή έξω; Και, τελοσπάντων, ιεραρχικά αυτό είναι μείζον θέμα; Εδώ καταρρέει όλο το σύστημα των ΜΜΕ. Θα φτιαχτεί νέο, θα επικρατήσουν αρχές και κανόνες ή λαμόγια τύπου Βουλγαρίας; Όσο πιο θολό το πολιτικό τόσο λιγότερες οι πιθανότητες για αρχές και κανόνες.
Τα λέγαμε το Σάββατο και στην Ελευθεροτυπία. Τα ραδιόφωνα της ΕΡΑ βρίσκονται πλέον εκτός μετρήσεων ακροαματικότητας της BARI-Focus. Η ΕΡΤ έχει να πληρώσει κάτι μήνες την εταιρία οπότε, μέχρι νεοτέρας, οι σταθμοί της θα είναι τρόπον τινά εξαφανισμένοι από την αγορά. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου ήταν απολύτως σαφής (και κάθετος) στην προ ημερών συνομιλία μας: «Πιστεύω πως τα ραδιόφωνα της ΕΡΤ θα έπρεπε να είναι εκτός μετρήσεων. Ή, έστω, αυτές να λαμβάνονται υπ' όψιν μόνο για συγκεκριμένα ζητήματα. Για μία στοιχειώδη επικοινωνία με το κοινό. Αν τις κάνεις ευαγγέλιο, την έβαψες. Οι μετρήσεις έχουν μικρή αξία και είναι εξαιρετικά αντιδημοκρατικές και επικίνδυνες. Κατατείνουν στην ομοιογενοποίηση των προγραμμάτων και όλων των ραδιοσταθμών μεταξύ τους, επί τα χείρω. Ολα τα ραδιόφωνα παίζουν το ίδιο, αυτό που νομίζουν ότι πουλάει».
Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου το βλέπει το πράγμα -αν καταλαβαίνω καλά δηλαδή- από μία σκοπιά, περισσότερο... καλλιτεχνική. Και το σημειώνω αυτό, γιατί διάφοροι της κυβέρνησης -Χυτήρης λόγου χάριν, ο ποιητής, ο αντίπαλος του Καβάφη!- έχουν κατά καιρούς εκφράσει την άποψη πως η ΕΡΤ πρέπει να είναι εκτός αγοράς. Να μην μεταδίδει διαφημίσεις, όπως δηλαδή κάνει το Τρίτο Πρόγραμμα. Δεν ξέρω αν αυτή η έξοδος από τις ακροαματικότητες αποτελεί προάγγελο εξελίξεων. Θα μπορούσε ναι, αν η πολιτική ηγεσία ήταν λίγο πιο υπεύθυνη, αν είχε πλάνο. Αλλά που; Ο Χυτήρης ή ο Μόσιαλος να δείξουν υπευθυνότητα;
Αν είναι σωστό και πρέπον η ΕΡΤ να βγει εκτός διαφημιστικής αγοράς; Η συγκεκριμένη απόφαση έχει και θετικές και αρνητικές πτυχές. Όλα εξαρτώνται κατά πόσο το κέρδος, η επιθυμία για κέρδος της ΕΡΤ δηλαδή, στέκεται τροχοπέδη στην οποιαδήποτε ποιοτική της κατεύθυνση. Από εκεί ξεκινούν όλα, αυτό είναι το σημαντικότερο...
Είναι ένα ζήτημα...
09 Νοεμβρίου 2011update
Μας γράφει ένας φίλος -από τα μεγάλα ονόματα, παρακαλώ, του ραδιοφώνου- σχετικά με όσα αναφέρω παρακάτω:
Μπορεί να λυθεί αυτόματα το ζήτημα. Είσαι τόσο βέβαιος ότι θα υπάρχει διαφημιστική αγορά για να είναι η ΕΡΤ μέσα ή έξω; Και, τελοσπάντων, ιεραρχικά αυτό είναι μείζον θέμα; Εδώ καταρρέει όλο το σύστημα των ΜΜΕ. Θα φτιαχτεί νέο, θα επικρατήσουν αρχές και κανόνες ή λαμόγια τύπου Βουλγαρίας; Όσο πιο θολό το πολιτικό τόσο λιγότερες οι πιθανότητες για αρχές και κανόνες.
Τα λέγαμε το Σάββατο και στην Ελευθεροτυπία. Τα ραδιόφωνα της ΕΡΑ βρίσκονται πλέον εκτός μετρήσεων ακροαματικότητας της BARI-Focus. Η ΕΡΤ έχει να πληρώσει κάτι μήνες την εταιρία οπότε, μέχρι νεοτέρας, οι σταθμοί της θα είναι τρόπον τινά εξαφανισμένοι από την αγορά. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου ήταν απολύτως σαφής (και κάθετος) στην προ ημερών συνομιλία μας: «Πιστεύω πως τα ραδιόφωνα της ΕΡΤ θα έπρεπε να είναι εκτός μετρήσεων. Ή, έστω, αυτές να λαμβάνονται υπ' όψιν μόνο για συγκεκριμένα ζητήματα. Για μία στοιχειώδη επικοινωνία με το κοινό. Αν τις κάνεις ευαγγέλιο, την έβαψες. Οι μετρήσεις έχουν μικρή αξία και είναι εξαιρετικά αντιδημοκρατικές και επικίνδυνες. Κατατείνουν στην ομοιογενοποίηση των προγραμμάτων και όλων των ραδιοσταθμών μεταξύ τους, επί τα χείρω. Ολα τα ραδιόφωνα παίζουν το ίδιο, αυτό που νομίζουν ότι πουλάει».

Αν είναι σωστό και πρέπον η ΕΡΤ να βγει εκτός διαφημιστικής αγοράς; Η συγκεκριμένη απόφαση έχει και θετικές και αρνητικές πτυχές. Όλα εξαρτώνται κατά πόσο το κέρδος, η επιθυμία για κέρδος της ΕΡΤ δηλαδή, στέκεται τροχοπέδη στην οποιαδήποτε ποιοτική της κατεύθυνση. Από εκεί ξεκινούν όλα, αυτό είναι το σημαντικότερο...