Media news

Η ιδιαίτερη περίπτωση του Channel 9

02 Δεκεμβρίου 2018

Το άλλο κανάλι του Δημήτρη Κοντομηνά.

Πριν έναν μήνα υλοποιήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα deal των τελευταίων ετών στο χώρο των media, με τον Δημήτρη Κοντομηνά να παραδίδει τον έλεγχο της τηλεόρασης και των ραδιοφώνων του Alpha στη Motor Oil της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Αφήνοντας όμως «στην απ'έξω» δύο από τα κανάλια που ελέγχει.

Ο λόγος φυσικά για το Channel 9 της Αθήνας και το Κανάλι 9 της Θεσσαλονίκης. Δύο τηλεοπτικοί σταθμοί που, παρά το ότι μετρούν αμφότεροι παραπάνω από 10 χρόνια στον αέρα αξιοποιήθηκαν ελάχιστα εως καθόλου. Κι όλα αυτά τη στιγμή που, ειδικά εντός Αττικής, οι πληροφορίες και φήμες για συζητήσεις για ενοικίαση ή εξαγορά τοπικής εμβέλειας καναλιών δίνουν και παίρνουν.

Για την ιστορία, το Channel 9 βγήκε στον αέρα πριν 13 χρόνια ως ένα αμιγώς ενημερωτικό κανάλι με πληθώρα δελτίων ειδήσεων και εκπομπών. Το στήσιμό του έγινε από τον Νίκο Ευαγγελάτο, ο οποίος είχε παρουσία και στη μετοχική σύνθεση του σταθμού, υπό την σκέπη του ομίλου του Δημήτρη Κοντομηνά. Το εγχείρημα κράτησε μόνο για λίγους μήνες καθώς οι δύο πλευρές τα «έσπασαν», με το Channel 9 να παίζει όλη μέρα μόνο παιδικά.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2010, μετατράπηκε σε οικονομικό κανάλι, με επικεφαλής τον Παναγιώτη Μπουσμπουρέλη. Ούτε όμως εκείνη η προσπάθεια διήρκησε πολύ κι έτσι το πρόγραμμα του Channel 9 «κατέλαβαν» οι ζώνες τηλεμάρκετινγκ και κάποιες (ελάχιστες) εβδομαδιαίες εκπομπές, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.

Όλα αυτά τα χρόνια διάφορα ονόματα επιχειρηματιών και δημοσιογράφων έχουν ακουστεί, έστω και σε επίπεδο φημών, ότι θα αναλάμβαναν το κανάλι όπως της Γιάννας Αγγελοπούλου, του Θέμου Αναστασιάδη, του Βίκτωρα Ρέστη, του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, του Ιβάν Σαββίδη και του Γιάννη Αλαφούζου, χωρίς ο σταθμός να αλλάζει, εν τέλει, χέρια. Στην τωρινή του μετοχική σύνθεση υπάρχουν διάφορες υπεράκτιες εταιρείες (54,76%), η Μαρία Κοντομηνά (44,84%), ο Νίκος Ευαγγελάτος (0,29%) και εταιρείες του Δημήτρη Κοντομηνά (0,11%).

Το Channel 9 πλέον έχει φτάσει να μεταδίδει σε μια τυχαία μέρα μέχρι και 17 ώρες το 24ωρο τηλεμάρκετινγκ, με τα δελτία ειδήσεων να διαρκούν μετά βίας μια ώρα τη μέρα, παρά το γεγονός ότι η άδειά του είναι για ενημερωτικό τηλεοπτικό σταθμό. Παίζει, μάλιστα, με τα ίδια σήματα και το ίδιο λογότυπο από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, το 2005.

Η τελευταία φορά που αξιοποιήθηκε σοβαρά το Channel 9 ήταν μετά την πώληση των 2/3 των μετοχών του Alpha από τον Δημήτρη Κοντομηνά στους Γερμανούς του RTL, ένα παρόμοιο deal δηλαδή με εκείνο που έγινε προ μηνός. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει ανακοινωθεί κάτι από την πλευρά του πρώην ισχυρού άνδρα του Alpha για το μέλλον του Channel 9 αλλά και του -μη ενημερωτικού κι επίσης αναξιοποίητου- Καναλιού 9 της Θεσσαλονίκης.



 

Στην ίδια κατηγορία