Shots

Last call για το #CopyrightDirective

25 Μαρτίου 2019

Ενα απάνθισμα από όσα γράφονται στο Twitter αλλά και όσα επισήμανε η Μαρία Δεναξά, η καλή συνάδελφος που ζει μόνιμα στο Παρίσι...

Καταρχάς διαβάστε όσα λέει η Μαρία σε post της που ανέβασε στο facebook με τίτλο «Δημοσιογραφικός ακτιβισμός και περιορισμός ελευθερίας της έκφρασης»:

📍 Χθες βράδυ το ΦΒ, κατέβασε το βίντεο με την τραυματισμένη γαλλίδα γιαγιά, επικαλούμενο «πνευματικά δικαιώματα», 45 λεπτά μετά από την πρώτη του δημοσίευση. Μιλάμε για εικόνες που έχουν αναδημοσιευθεί εκατοντάδες φορές στα κοινωνικά δίκτυα από το Σάββατο.
📍 Αναγκάστηκα να ανεβάσω το βίντεο για δεύτερη φορά, όχι γιατί δε σέβομαι τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών του, αλλά σε μια προσπάθεια να καλύψω έστω κι ένα μικρό πεδίο στο έλλειμα ενημέρωσης που δημιουργήθηκε τα χρόνια της κρίσης και το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί τα αμέσως επόμενα.
📍 Στις Βρυξέλλες, οι ευρωβουλευτές ετοιμάζονται να ψηφίσουν ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο με αφορμή τα πνευματικά δικαιώματα, όπου σύμφωνα με τα άρθρα 11 και 13, τίποτα δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμο καθώς φίλτρα με αλογόριθμους θα αξιολογούν τι είναι νόμιμο και τι όχι.
📍 Η ελευθερία της έκφρασης θα περιοριστεί σημαντικά, μιας και όλα θα περνάνε από φίλτρα με πιθανότητα να μπλοκαριστούν. Ως συνέπεια, η ελευθερία πρόσβασης στην πληροφορία θα περιοριστει, όπως έγινε χθες με το βίντεο.
📍Επίσης στον κανονισμό που αφορά την υπό συζήτηση πρόταση για το τρομοκρατικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο, υπάρχει παρόμοια προσέγγιση με φιλτράρισμα και μπλοκάρισμα περιεχομένου που πιθανώς να είναι τρομοκρατικό. Τι θα γίνει όμως με ένα άρθρο ή μια δημοσίευση που ενημερώνει τον κόσμο, κρίνει ακραίες πράξεις βίας κλπ;
📍Την ίδια ώρα, εκδότες (κι όχι οι δημοσιογράφοι) θα έχουν πνευματικά δικαιώματα σε ό,τι εκδίδουν και την ισχύ να απαγορεύσουν την περαιτέρω χρήση του άρθρου τους, ή αποσπάσματος αυτού ή ακόμη και του υπερσυνδέσμου που οδηγεί στο άρθρο τους από άλλους ειδησεογραφικούς εκδότες, από κόμβους αναμετάδοσης, μηχανές αναζήτησης ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το FB.
📍 Παράλληλα, η ενημέρωση των πολιτών βαφτίστηκε «προϊόν που δεν πουλάει», με συνέπεια να περάσει στην απαξίωση, όπως και τα μέσα που υιοθέτησαν αυτή την άποψη.
📍Mε λίγα λόγια, ο δημοσιογραφικός ακτιβισμός από επαγγελματίες του χώρου και τα λιγοστά πλέον παράθυρα ενημέρωσης που προσφέρουν μέσω εναλλακτικών τρόπων μετάδοσης των γεγονότων, θα εκλείψουν. Η μόνη ενημέρωση θα γίνεται από τα «επίσημα» όργανα. Κάτι σαν την ενημέρωση στη Βόρεια Κορέα ένα πράμα...

Και ιδού τι λέει το Twitter:

 



 

Στην ίδια κατηγορία