Η παντοδυναμία των «lead in»

Η παντοδυναμία των «lead in»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τραμπάλα γίνεται το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star...

05 Φεβρουαρίου 2020

Ένα περίεργο φαινόμενο εξελίσσεται στον ενημερωτικό τομέα του Star. Από τη Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή, το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού με τη Μάρα Ζαχαρέα «κοντράρει» στα ίσια τα αντίστοιχα του ΑΝΤ1, του Alpha και του ΣΚΑΪ, κατακτώντας ενίοτε και την πρωτιά. Τα Σαββατοκύριακα όμως το σκηνικό αλλάζει, και οι ειδήσεις του καναλιού με την Κατερίνα Παναγοπούλου χάνουν σχεδόν τη μισή τους τηλεθέαση, καταγράφοντας ακόμα και μονοψήφια νούμερα. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στα δελτία των βασικών ανταγωνιστών του, που διατηρούν τη δυναμική τους.

Για παράδειγμα, το κεντρικό δελτίο του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς ήταν πρώτο την περασμένη Παρασκευή, και μάλιστα χωρίς τη «βοήθεια» του «Master Chef», με 18,2% και διαφορά 0,6% από τον δεύτερο τηλεοπτικό σταθμό. Το Σάββατο, την αμέσως επόμενη ημέρα, έπεσε από την πρώτη θέση στην τέταρτη με μόλις 8,7%, χάνοντας 9,5 μονάδες. Μικρή αύξηση παρουσίασε την Κυριακή, ανεβαίνοντας στο 9,9%, χωρίς όμως να «ξεκολλήσει» από την τέταρτη θέση, με τον (ομόσταβλο) Alpha να είναι πρώτος με 20,8%. Χθες, Δευτέρα, το δελτίο του Star πήρε και πάλι τα «πάνω» του όντας δεύτερο (μαζί με ΑΝΤ1 και ΣΚΑΪ) με 17% και απόσταση μόλις 0,3 μονάδων από την πρώτη θέση.

Εδώ φαίνεται πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν τα «lead in», τα προγράμματα δηλαδή που προηγούνται των δελτίων ειδήσεων και δίνουν μια παραπάνω δυναμική σε αυτά, όσον αφορά την τηλεθέαση. Στις καθημερινές, πριν τις ειδήσεις με τη Μάρα Ζαχαρέα, προβάλλεται ο «Τροχός της Τύχης», ένα τηλεπαιχνίδι που βρίσκεται σχεδόν μόνιμα στο Top 10 της Nielsen με ποσοστά από 20 έως 25%. Στα Σαββατοκύριακα, πριν την Κατερίνα Παναγοπούλου, παίζουν ξένες ταινίες οι οποίες όμως κινούνται σε μονοψήφια νούμερα. Όσον αφορά τον ανταγωνισμό τα ΣΚ, ο ΣΚΑΪ έχει ως «lead in» για το δελτίο του τον «Πιο Αδύναμο Κρίκο», ο ΑΝΤ1 επανάληψη του «Καφέ της Χαράς» και ελληνικές ταινίες και ο Alpha επαναλήψεις της «Μουρμούρας», με ποσοστά τουλάχιστον 11,5%.

Επομένως το Star δίνει μεγαλύτερη «ώθηση» στο καθημερινό του κεντρικό δελτίο παρά στο Σαββατοκυριακάτικο. Το ίδιο γίνεται και σε επίπεδο προγράμματος, γενικά, με το κανάλι να παίζει μόνο παιδικά, ξένες σειρές και ταινίες εκείνες τις μέρες, καταγράφοντας ακόμα και μονοψήφιους μέσους όρους τη στιγμή που οι βασικοί ανταγωνιστές του (εκτός από τον ΑΝΤ1) «ανεβάζουν στροφές» ή διατηρούν τις δυνάμεις τους.