Radio - Ακροαματικότητες

ΠΕΡΙ FOCUS KAI ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΑΚΡΟΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

19 Ιανουαρίου 2010

Για τις μετρήσεις ακροαματικότητας ο λόγος και το επικείμενο spec... Η αιτία που γίνεται αναφορά εδώ, τώρα, είναι απλή: Διαβάζω πολλά και διάφορα σε blogs που συνδέονται με ραδιοφωνικούς σταθμούς εναντίον της Focus Bari ΑΕΜΑΡ και της Ξένιας Κούρτογλου.

Για τις μετρήσεις ακροαματικότητας ο λόγος και το επικείμενο spec... Η αιτία που γίνεται αναφορά εδώ, τώρα, είναι απλή: Διαβάζω πολλά σε blogs που συνδέονται με ραδιοφωνικούς σταθμούς, διαβάζω πολλά που γράφονται εναντίον της Focus Bari ΑΕΜΑΡ και της Ξένιας Κούρτογλου. Προφανώς οι ραδιοσταθμοί αυτοί δεν πηγαίνουν και τόσο καλά στις μετρήσεις ακροαματικότητας οπότε ψάχνουν να βρουν υπαίτιους...

Το έγραφα και παλιά αν θυμάστε, για διευθυντές ραδιοφωνικών σταθμών που μού λένε κατά καιρούς για τις μετρήσεις ακροαματικότητας. Αναλόγως το πόσο καλά ή, πιο σωστά, πόσο χάλια πηγαίνουν οι σταθμοί τους, εκφράζουν και αμφιβολίες για την εγκυρότητα των μετρήσεων. Σε καμία από τις τελευταίες συνεδριάσεις της ΕΙΙΡΑ πάντως, της Ενωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοσταθμών Αττικής δηλαδή, δεν διατυπώθησαν επισήμως ενστάσεις για τις μετρήσεις. Πάντως, ο Πέτρος Κωστόπουλος, ως πρόεδρος της ΕΙΙΡΑ, έριξε στο τραπέζι την πρόταση να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πρόσκληση ενδιαφέροντος απ' όποια άλλη εταιρεία θα ήθελε να αναλάβει τις μετρήσεις. Σημειώνω πως η σύμβαση με τη Focus λήγει τέλη Μαρτίου.

Αν και για να είμαστε ειλικρινείς οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες ραδιοσταθμών δεν θέλουν να αλλάξουν εταιρεία μέτρησης, επιθυμούν μόνο να λάβουν κάποιες απαντήσεις στα ερωτήματά τους, ώστε «να μην υπάρχουν αναπάντητα κενά».

Το δεδομένο πάντως είναι ότι οι «μνηστήρες» είναι πολλοί... Πολλές εταιρίες μετρήσεων θα ήθελαν να κερδίσουν το... πακέτο. Λογικό. Φυσικό επακόλουθο. "Εδώ είναι φιλέτο, όλοι το θέλουν" ψιθυρίζεται.

Το ενδιαφέρον ωστόσο -ακριβώς επειδή δεν είναι ξεκάθαρο το τοπίο- βρίσκεται στη στάση που κρατάνε ή και θα κρατήσουν οι ιδιοκτήτες των ραδιοσταθμών...

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1) Το ότι δεν την θέλουν την Ξένια Κούρτογλου, όπως γράφεται εδώ κι εκεί, δεν είναι  σε καμία περίπτωση δεδομένο. Ούτε αληθές. Τώρα, αν πλανάται εσκεμμένα κάτι τέτοιο τι να πω...
2) Πολλοί θεωρούν ως ρίσκο την αλλαγή εταιρείας μέτρησης. Και το φοβούνται.... Η πεπατημένη αποτελεί ασφαλή οδό. Με ό,τι καλό ή κακό μπορεί να σημαίνει αυτό για τα ραδιόφωνα και τις διαφημιστικές εταιρίες.
3) Μην ξεχνάμε ότι άλλα μπορεί να λέγονται για λόγους εντυπώσεων από δω και από κει και άλλα  να υποστηρίζονται στην τελική κι επισήμως. Μήπως είναι μόνο μία μορφή πίεσης όλο αυτό που αφήνεται να βγαίνει προς τα έξω και τίποτε περισσότερο;

Υπάρχει πάντως μια τάσησχετικά με αυτήν την αγορά (δημοσκοπήσεων-μετρήσεων-μάρκετινγκ): Να δημιουργούνται επίτηδες  υπερβολές και αμφισβητήσεις με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πολλοί (εκ των έσω) που θέλουν να «εξαγνίσουν» το χώρο...

Και ένα ερώτημα: Αλήθεια, πόσες μέθοδοι μέτρησης ακροαματικότητας ραδιοσταθμών υπάρχουν και ποια είναι τα πραγματικά χαρακτηριστικά του spec του Μαρτίου;

* Όπου spec, ο διαγωνισμός που προκηρύσσεται για την ανάληψη και ανάθεση σε κάποιον ενός λογαριασμού. Επίσης είναι ο διαγωνισμός στον οποίο οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν και ιδέες, δηλαδή δεν συμμετέχουν απλά μόνο με οικονομική προσφορά.



 

Στην ίδια κατηγορία