Στατιστικά στοιχεία από την αγορά της streaming μουσικής σήμερα

Στατιστικά στοιχεία από την αγορά της streaming μουσικής σήμερα
Ακολουθήστε μας στο Google news

Οι πλατφόρμες streaming μουσικής ξεκίνησαν το 2006.

28 Σεπτεμβρίου 2022

Η GESAC ζήτησε να διενεργηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη της αγοράς που να εμπεριέχει τη διερεύνηση του τρόπου αύξησης της πίτας εσόδων για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, καθώς και την κατανόηση των αναγκών και των προσδοκιών που έχουν οι στιχουργοί, οι συνθέτες και οι οργανισμοί τους, οι οποίοι βρίσκονται πίσω από τα ίδια τα τραγούδια που τροφοδοτούν τη streaming οικονομία. Η GESAC συνενώνει 32 Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης πνευματικών δημιουργών στην ΕΕ, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία, για τα δικαιώματα ενός εκατομμυρίου και πλέον δημιουργών και δικαιούχων δικαιωμάτων στους τομείς της μουσικής, των οπτικοακουστικών έργων, των εικαστικών τεχνών, της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Στην Ελλάδα εκπροσωπείται από την Αυτοδιαχείριση. 

Η streaming μουσική σε αριθμούς



Το 68% της συνολικής ενασχόλησης με τη μουσική αφορά τις υπηρεσίες streaming μουσικής
Το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες.
Σε 524 εκατ. ανέρχονται οι χρήστες στις παγκόσμιες συνδρομητικές μουσικές υπηρεσίες.
Πάνω από 70 εκατομμύρια κομμάτια διατίθενται στις υπηρεσίες streaming μουσικής σήμερα.


Η συνδρομή των 9,99 (σε ευρώ, δολάρια ή αγγλικές λίρες) που καθορίστηκε το 2006, δεν έχει αυξηθεί ποτέ έκτοτε.
Τo μέσo έσοδo ανά χρήστη (ARPU) παρουσιάζει μόνο μείωση τα τελευταία 15 χρόνια.

Οι streaming υπηρεσίες προσφέρουν πολύ διευρυμένα δωρεάν (υποστηριζόμενα από διαφημίσεις) «πακέτα» που παραμένουν η κύρια επιλογή για τους περισσότερους καταναλωτές. Αυτά τα δωρεάν ‘πακέτα’ αποφέρουν πολύ λιγότερα έσοδα από τις συνδρομές επί πληρωμή (π.χ. περίπου δέκα φορές λιγότερα).

Το 93% των καλλιτεχνών του Spotify έχουν λιγότερους από 1.000 μηνιαίους ακροατές

Συστημικά προβλήματα:

- δημιουργοί ‘φαντάσματα’ / ψεύτικα προφίλ καλλιτεχνών
- απάτη/χειραγώγηση των streams
- παράνομες πρακτικές (payola) και άλλες πρακτικές εξαναγκασμού

##############

Το 30-34% της τιμής που καταβάλλεται από τους συνδρομητές, παρακρατείται από τη συνδρομητική υπηρεσία. Από το υπόλοιπο 70%, το 55% επιστρέφει στις δισκογραφικές εταιρίες και τους ερμηνευτές/μουσικούς και μόνο το 15% πηγαίνει στον δημιουργό και τον μουσικό εκδότη.

##############

Για ένα πιο φιλικό προς τους δημιουργούς οικοσύστημα streaming μουσικής

Αντιμετωπίστε

• Την ασυμμετρία μεταξύ των εμπορικών στόχων των υπηρεσιών και των προσδοκιών των δημιουργών
• Τα δομικά ζητήματα δικαιοσύνης στην αγορά streaming και την πολιτιστική πολυμορφία
• Τη συστημική ανισορροπία στην κατανομή των εσόδων

με Αναγνώριση

• Εργαλεία για ορατότητα & ανιχνευσιμότητα (δυνατότητα ανακάλυψης) των δημιουργών
• Λειτουργίες για στοχευμένη αναζήτηση με δυνατότητα επιλογής (‘κλικ’) για τους δημιουργούς και τα έργα τους
• Ίση πρόσβαση στην αγορά
• Διαφάνεια στη λειτουργία των αλγορίθμων
• Παρακολούθηση και διασφάλιση της πολιτιστικής πολυμορφίας
• Προώθηση των ευρωπαϊκών έργων

Αμοιβή

• Αυξήστε την πίτα εσόδων με μεταβλητά μοντέλα τιμολόγησης
• Διασφαλίστε ότι οι δημιουργοί επωφελούνται πιο πολύ από την αυξανόμενη πίτα εσόδων
• Αντιμετωπίστε το ‘χάσμα αξίας’ - Μεταφορά Αξίας
• Θέστε βέλτιστες πρακτικές για την καταπολέμηση των:
- Πρακτικών payola, εξαναγκασμού και μοντέλων τύπου ‘Μουσική χωρίς Δικαιώματα’
- Ανύπαρκτων καλλιτεχνών / Ψεύτικων προφίλ
- Απάτης/χειραγώγησης των streams

Ταυτοποίηση

• Συμπεριλάβετε δεδομένα από την πηγή δημιουργίας ενός μουσικού έργου
• Ενημερώστε τους δημιουργούς και τους δικαιούχους για τη σημασία των δεδομένων τους
• Αντιστοιχίστε το ISWC με το ISRC (διεθνή πρότυπα δεδομένων)
• Υποχρέωση για σωστές αναφορές χρήσεων, με ισχύ ειδικά για τις πλατφόρμες τύπου UGC-User Generated Content (όπως YouTube).
• Διασφαλίστε τα credits των δημιουργών, τη συνεισφορά τους (στη μουσική βιομηχανία) και το ηθικό δικαίωμα πάνω στα έργα τους.