Ο Γιώργος Καββαλάκης μιλά για τη διαδρομή, το όραμα και το μέλλον της ελληνικής hip hop κουλτούρας
29 Οκτωβρίου 2025Όταν ο Γιώργος Καββαλάκης, γνωστός στη hip hop κοινότητα ως b-boy Blackman, ίδρυσε το 2015 τη Hoodgroove Management, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως μέσα σε μια δεκαετία θα γινόταν ο σημαντικότερος οργανισμός εκπροσώπησης street καλλιτεχνών στην Ελλάδα — και ένας από τους ελάχιστους στην Ευρώπη που καλύπτουν όλα τα στοιχεία της hip hop κουλτούρας.
Η Hoodgroove γεννήθηκε μέσα από ένα κενό: την έλλειψη επαγγελματικής εκπροσώπησης για χορευτές, MCs, DJs, graffiti artists και street performers. Ο Γιώργος, με σπουδές στην πληροφορική και εμπειρία στη διοίκηση, κατάφερε να γεφυρώσει δύο κόσμους — τον επιχειρηματικό και τον καλλιτεχνικό. «Η αντιμετώπιση των street καλλιτεχνών ήταν άδικη. Έπρεπε να αλλάξει. Έπρεπε να τους δώσουμε το κύρος που αξίζουν», λέει.
Μέσα στα δέκα χρόνια λειτουργίας της, η Hoodgroove έχει συνεργαστεί με διεθνή brands όπως η Nike, συμμετείχε σε TEDx events, εκπροσώπησε χορευτές σε παγκόσμιους διαγωνισμούς, και συμμετείχε ακόμη και σε Bollywood παραγωγές. Παράλληλα, έχει οργανώσει workshops και σεμινάρια γνώσης με στόχο να μεταφέρει στις νέες γενιές την πραγματική ιστορία και φιλοσοφία του hip hop.
«Ξεκινήσαμε με τους χορευτές και πολύ γρήγορα μπήκαν όλα τα στοιχεία της hip hop κουλτούρας», εξηγεί. «Σήμερα έχουμε ένα δίκτυο καλλιτεχνών που εκτείνεται σε περισσότερες από 25 χώρες. Και συνεχίζουμε».

Αν σε γύριζα πίσω στο 2015, στην αρχή της Hoodgroove, ποια ήταν η σπίθα που σε έκανε να ξεκινήσεις;
Αυτό που έλειπε ήταν η επαγγελματική εκπροσώπηση. Οι street dancers στην Ελλάδα είναι παγκοσμίου επιπέδου, αλλά αντιμετωπίζονταν σαν παιδιά που ‘χορεύουν στο δρόμο’. Ήθελα να το αλλάξω αυτό — και να τους δώσω τη θέση που αξίζουν.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία και ποια η δικαίωση;
Τα πρώτα χρόνια ήταν δύσκολα. Είχαμε εντυπωσιακή υπηρεσία, αλλά έπρεπε να μας εμπιστευτούν. Η μεγάλη δικαίωση ήρθε όταν τρέξαμε ένα μεγάλο project με την ίδια ομάδα σε πέντε πόλεις για έναν μήνα. Ήμασταν οι μόνοι που μπορούσαμε να το κάνουμε
Ποιο είναι το πραγματικό «why» της Hoodgroove;
Δεν είμαστε event agency. Είμαστε το σημείο αναφοράς για όποιον ψάχνει street artists. Χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης, όχι απρόσωπες συνεργασίες.
Πώς κρατάτε την ισορροπία ανάμεσα στην αυθεντικότητα και την εμπορικότητα;
Οι καλλιτέχνες μας δεν είναι υπάλληλοι — είναι συνεργάτες. Προστατεύουμε την εικόνα και την αυθεντικότητά τους. Αν κάτι δεν τους ταιριάζει, απλώς δεν το κάνουμε.
Ποια στιγμή αποτυπώνει καλύτερα το «πνεύμα» της Hoodgroove;
Το άνοιγμα και το κλείσιμο του show του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην Αθήνα. Ήταν project της Nike, και όταν οι Αμερικανοί μάς είπαν ‘είστε παγκοσμίου επιπέδου’, κατάλαβα ότι κάτι έχουμε πετύχει.
Πιστεύεις ότι έχετε επηρεάσει τη νέα hip hop γενιά;
Ίσως σε μικρό βαθμό. Οι rappers έκαναν το hip hop mainstream, αλλά εμείς κρατάμε ζωντανή τη γνώση και τη ρίζα του.
Τι σε εμπνέει στους ανθρώπους σου;
Η ενέργεια. Η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Και το ότι είναι επαγγελματίες αλλά και καλοί άνθρωποι.
Αν περιέγραφες τα 10 χρόνια με τρεις λέξεις;
Κουλτούρα. Στιγμές. Οικογένεια.
Τι έρχεται στα επόμενα 10 χρόνια;
Θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στα στοιχεία πέρα από το rap — να δημιουργήσουμε TV-friendly dance events, να αναδείξουμε battles, DJs, breakers. Και φυσικά, να επεκταθούμε διεθνώς.
Με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων δράσης, η Hoodgroove γιορτάζει με ένα μεγάλο urban event: το “Raw District”, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στο Arch Club Live Stage (Πέτρου Ράλλη 29 & Κρήτης 1, Ταύρος). Μια βραδιά αφιερωμένη σε όλη την πορεία της ελληνικής hip hop κουλτούρας, με MCs τους Don Salva, MC Yinka, Ζωγράφο & Ghetto Rock, Retro και Θανάσιμο, special guest τον Sadomas, και DJs τους MCD, DJ Marble και Scumvag. Breaking shows, cyphers και αυθεντική street ενέργεια θα ενώσουν όλες τις πτυχές της κουλτούρας σε μία σκηνή — εκεί όπου χτυπά η καρδιά της Hoodgroove.
Προπώληση εισιτηρίων: Ticketmaster
Τοποθεσία: Arch Club Live Stage, Ταύρος


