«Θα σου πω κάτι, αλλά μην τρομάξεις» ή «τρόμαξέ με όσο περισσότερο μπορείς!»

«Θα σου πω κάτι, αλλά μην τρομάξεις»  ή «τρόμαξέ με όσο περισσότερο μπορείς!»
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αυτό ακριβώς που κάνουν τα εγχώρια ΜΜΕ

12 Απριλίου 2020

Του Δημήτρη Παπαδόπουλου

Δεν ξέρω τι κάνουν στις υπόλοιπες χώρες. Ξέρω όμως την Ελληνική καθημερινότητα, όπως τη ζω και όπως βλέπω τους γύρω μου να τη ζουν.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό τον καιρό ζούμε μία κρίση που θα κλιμακωθεί τους επόμενους μήνες ή χρόνια, τόσο σε υγειονομικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Και αναρωτιέμαι πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των ΜΜΕ τόσο στην ενημέρωση, αλλά και στη διαμόρφωση και εξέλιξη της κρίσης.

Κάντε ένα απλό πείραμα σε ένα κοντινό σας πρόσωπο: ξεκινήστε να του πείτε κάτι, αλλά βάλτε εισαγωγικά το εξής: «θα σου πω κάτι, αλλά μην τρομάξεις». Είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ με το να λέγατε «τρόμαξέ με όσο περισσότερο μπορείς!». Αυτή, ακριβώς αυτή, είναι η τακτική των ΜΜΕ, φοβάμαι όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.  
Άλλωστε, τα Ελληνικά ΜΜΕ αντιγράφουν μέχρι και τον τόνο της φωνής, κυρίως από τις ΗΠΑ (μελλοντικά θα σας το αποδείξω και με video). Ακόμη και σε ψυχαγωγικό επίπεδο: αφιερώστε λίγο χρόνο (που θα είναι απολαυστικός) και δείτε το «Chocolat», σας θυμίζει κάτι;

Το μεγαλύτερο παράδοξο στην τρέχουσα φάση, είναι το παράδοξο του Σαββατοκύριακου: αν η κρίση είναι τόσο σοβαρή, γιατί τις Κυριακές δεν υπάρχει ισάξια ενημέρωση με τις καθημερινές; Αν δεν είναι τόσο σοβαρή η κρίση, γιατί τα ΜΜΕ δίνουν τόση έμφαση;

Ως Έλληνες, ισχυριζόμαστε πως δεν υπάρχει λέξη σε άλλη γλώσσα για το «φιλότιμο». Αναρωτιέμαι αν φιλότιμο είναι ο θάνατος της Αμαλίας Γκινάκη σε ζωντανή σύνδεση ή να κολλάς ένα μικρόφωνο στο στόμα ενός πενθούντος. Αναρωτιέμαι αν φιλότιμο είναι να στηρίζεις ένα κόμμα με εξόφθαλμο φανατισμό. Αφήστε το συντακτικό που χρησιμοποιείται στα Ελληνικά ΜΜΕ, όπως πχ η υπέρμετρη χρήση του υπερθετικού βαθμού και οι πομπώδεις εκφράσεις.

Κλείνοντας, θα ήθελα να εκφράσω μία αντιστροφή της άποψης που επικρατεί: Τα ΜΜΕ δεν είναι καθρέφτης της κοινωνίας, αλλά η κοινωνία καθρέφτης των ΜΜΕ. Ήμασταν οι ατάκες του Ψάλτη, τα Timberland του Κωστόπουλου, οι στρατιώτες του CNN, οι επενδυτές του ΣΚΑΪ, και τώρα οι χήρες του Ευαγγελάτου.

Αν υπάρχει ενημέρωση αυτό τον καιρό, βρείτε τις πηγές των απόλυτων αριθμών και όχι τις αναλύσεις και τις απόψεις οποιουδήποτε. Οι αναλύσεις γίνονται μετά το γεγονός και όχι όσο αυτό εξελίσσεται. Τώρα είναι καιρός για αντίδραση στο γεγονός και όχι για φιλοσοφίες ή μελοδραματισμούς.